21 dagar

3 veckor på Fort Royal redan. 21 dagar. Var tar tiden vägen? Är ju inte klokt. Haha! Varit på ny utflykt idag - marknaden i Pointe-á-Pitre. Jag och min guidekollega Vasco tog varsin minibuss och körde till Pointe-á-Pitre idag. Det är ca 1 h bilfärd, jag var lite nervös då det är ett helt annat tempo i trafiken här. Men det gick bra. Gästerna var nöjda och berömde min körning :) kommer bildbevis på att jag kör bussen för er där hemma som inte tror på detta ;) det var kul att få komma iväg på marknaden. Lyckades hålla i slantarna, blev bara en kall Cola i skuggan innan det var dags för hemfärd igen. Träffade mkt svenskar som inte reser med Langley också, så det var roligt. 

Satt i activitydesk igår med transfer på kvällen så allt rullar på som bara den. Varje vecka åker det hem ett gäng på torsdagen och sen kommer det ett nytt gäng på fredagen. Varannan vecka från Gbg och varannan från Sthlm. Alltså är gästerna här i 2 veckor. 

Nu är här lite gäster som var på Korsika i somras när jag jobbade där. Kul att bli igenkänd. En gäst som anlände igår kom fram till mig direkt på flygplatsen: "Dig känner jag igen. Visst var du på Korsika? Och sa att du skulle söka hit, och nu är du här!" Kul! 

Min lediga torsdag som började med finaste morfars begravning över Skype, var rätt tung. Jätte skönt att kunna vara med fast jag är på andra sidan jordklotet. Men så fruktansvärt jobbigt att inte kunna vara där och krama om alla. Lyckades vara med under hela ceremonin och efter fick jag prata med hela tjocka släkten <3 begravningen var jätte fin och jag är så glad att syrran orkade hålla på med mobilen så jag kunde vara med. Puss på dig systeryster <3 you rock! Min fina roomie Rosanna och Cicci var super gulliga och gick upp med mig 05.45 för att sitta med mig. Efter allt var klart gick de och fixade frukost till mig som serverades på sängen. Gulle! <3 fantastiska människor som jag knappt känt i 3 veckor som ställer upp så där! Resten av dagen spenderades med Cicci. Vi hade tvättid, jippie! Sen njöt vi av en god pizza till lunch nere på stranden och hade en allmänt chill dag. 

Livet här känns så mycket enklare än hemma. Förutom när det händer saker hemma så klart! Magkänslan visar sig ha rätt gång efter gång. Sjukt glad att jag vågade och valde att åka iväg. Även om det inte var helt lätt i mitt beslut som berörde många delar av mitt liv hemma i kylan. Everything happens for a reason! Inte alltid så lätt att tänka så men försöker verkligen!!! 

Kvällen har spenderats med min guidekollega Karin. Vi hade en transfer med anländande gäster. Så innan vi åkte till flygplatsen passade vi på att rally-shoppa lite på ett stort shoppingcentra som ligger en bit härifrån. Det tog mig inte ens 5 min att gå in på Decatlon, testa ett par vandringsskor, bestämma mig och betala för dem :) tummen upp för det! När vi hämtat upp gästerna blev det en snabbis till på Desterlan (shoppingcentrat) då gästernas ena väska kommit bort i Paris när de mellanlandat där. Puh tänkte vi! Men vad gör man inte för gästerna ;) de fick köpt badshorts och flip-flops medan jag och Karin fick 25 min till med rally-shopping :) då vi fyndade båda två! Så inhandlat lite julklappar till mig själv :) Vilken kväll. Nu har jag bäddat ner mig i sängen. Dags att sova. Klockan ringer snart igen!

Sussa sött där hemma! Och Glad Lucia i efterskott. 

PS: här serverades lussebullar och pepparkakor efter middagen igår. Plus att där var julunderhållning i strandbaren på kvällen. Så lite julkänsla är här allt ;) 

Pusseluss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback