Les Saintes

Sitter på stranden på Les Saintes och njuter efter 4 långa dagar i Activity desk och på flygplatsen. Kan inte förstå att jag bor och jobbar i Karibien. Det känns så overkligt! Igår slog tanken mig att jag ska åka hem om några månader, känns inte alls lockande. Trivs så himla bra här nu! Roligt och varierande jobb, underbara nya vänner, fantastiska gäster osv osv. 

Sitter här nere nu på en fin vit strand med turkost vatten. I vattenbrynet ligger det färgglada små båtar och solen skiner. Jag har precis tagit ett dopp i det varma havet. I öronen spelas min feelgood-lista och jag har ätit en chevre sallad och druckit en kall Cola. Det är dumt att klaga ;) 

Den här utflykten är riktigt trevlig och det blir en väldigt lugn och skön dag för oss guider. Idag har jag ett stort gäng med mig, 50 st = rekord, så det blev en stor buss till Trois Riviere där båten går från. Är vi inte fler än 16 gäster annars så kör vi våra två minibussar själva. Efter ca 1,5 h i bussen är vi framme vid färjan som sen tar oss över till Les Saintes. Ön når man efter bara 20 min, så det är riktigt härligt. Idag var det mkt sjö men alla klara sig som tur var från sjösjuka. Jag brukar bli riktigt dålig trots att turen bara tar 20 min. Men idag gick det prima. 

När man väl kommer fram samlar man alla gästerna i hamnen. Delar ut kartor och berättar vad dem kan göra på ön under dagen. Här är ett fort, Fort Napoleon, som man kan besöka. Där finns ett museum och en väldigt fin trädgård som de byggt upp. Det är en bra promenad som tar ca 20 min, uppförsbacke hela vägen ;) här uppe har man fantastisk utsikt över hela ön. Sen finns här en utsiktspunkt (på 309 m.ö.h) som man kan gå upp till. Det tar ca 1 h att gå upp, men det är det verkligen värt. Det är även ett grymt bra träningspass att ta sig upp :P där är så himla vackert och man får fantastiska bilder över hela ön. Gågatan precis vid hamnen är jätte trevlig. Många små mysiga butiker med fina kläder och souvenirer att strosa runt bland. För lite lunch eller en kall öl, färskpressad juice, milkshake och annat gott hittar man restauranger längs med hela hamnen längs med havet. Här är många fina stränder att välja mellan om man bara vill slappna av och ta det lugnt också. Du kan hyra moppe och elbil för att ta dig runt på ön, men allt är på gångavstånd. Så är lite beroende på vad man vill hinna med. 

Idag blir det en "att-göra-ingenting-dag", så härligt. Haft långa dagar den senaste veckan så idag slappar jag bara i solen. Blir väl en sväng i lite affärer sen också ;) annars när jag varit här med Sofie de senaste gångerna så brukar vi ta oss en promenad först innan det bär av mot stranden. Förra veckan var vi uppe vid utsiktspunkten. Vilket träningspass. Haha! Aldrig varit så skönt att bada som efter den promenaden. Upp, ner igen och sen med alla drick- och fotopauser så tog det ca 2,5 h. 

Gästerna vi har är som sagt fantastiska. Iaf de flesta av dem ;) där är en del man lär känna rätt mkt och jag kommer säkert tom hålla kontakten med några stycken efter att de åker hem. Just nu är här några stycken i 20-års åldern som hänger en del med oss i stafen och det är kul :) 

Hoppas att ni har det bra där hemma! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback