Livet i Karibien leker :)

Jag ÄLSKAR mitt jobb!!! Senaste veckan har sett ut som följande: en heldag på Les Saintes (min favorit ö), vilket innebär lite shopping, sol och bad. Bestigit den aktiva vulkanen som finns här på Guadeloupe (premiär utflykt). En heldag i St Anne vilket betyder marknad, sol och bad (premiär utflykt). En härlig segeltur till Petite Terre där dagen spenderades med god mat, sol, snorkling OCH turen att få simma med sköldpaddor!!!! Allt detta under arbetstid. Nämnde jag att jag ÄLSKAR mitt jobb??

Utöver detta har jag haft två lediga dagar med sol, strandbesök, go dricka och härliga vänner <3 Livet i Karibien är allt bra! 

Att dygna är ju smart när man ska jobba dagen efter... Ibland så undrar jag hur jag tänker. Haha! Men kul hade vi :) lördagen började med upp i ottan för att förbereda inför ännu en utflykt till Petite Terre. Klockan ringde redan vid 04.50... Jag är verkligen inte gjord för att gå upp sådär tidigt :P frukosten var iaf redo och alla gäster kom i någorlunda tid. Bussen var självfallet sen... Ingen bra start! Men sen flöt allt på och efter ca 1h var vi framme i St Francois. Ombord på båten gick allt bra. Känner mig redan säker på genomgång av säkerheten på båten, trots att det bara är andra gången jag är med själv :) vi hade lite sjösjuka men utöver det var det väldigt trevlig segling över till ön. Det tog ca 2 h och det hanns med många intressanta konversationer med härliga gäster. 

Väl framme förberedde jag mig inför en härlig dag. Idag skulle jag snorkla här för första gången och vill så gärna se någon sköldpadda eller något annat spännande djur!!!! Den guidade turen gick hyfsat bra. Behöver bli lite mer säker på själva guidningen men det kändes ändå ok :) är ju som sagt bara andra gången jag gör den. Jag försökte hinna iväg före Will (vår skeppare) och den franska gruppen, men det gick inget vidare :P nästa gång ska jag fasiken före. Det är nämligen så att den gruppen som går först får se flest leguaner. Vi fick se en del vi också men tipsade gästerna att gå en extra sväng efter lunchen sen för att få se ännu fler :) 

Lunchen var gudomlig som förra veckan. Du börjar med grönsallad och tomater i en härlig senapsvinigrett. Efter detta serveras det grillad fisk, ris och en smaskig sås :) till efterrätt är det färsk frukt och grillad camembert :) MUMS! Innan maten serveras det aperitif så klart ;) t-punsch och plantör. Och till maten finns det även rött vin, rose, vatten och juice! Så det är ingen dålig lunch. När vi ätit klart frågade vår skeppare Will om jag ville med ut och snorkla lite senare. Självklart! Han vet ju alla de bra ställena :) han lovade att jag skulle få se sköldpaddor. Jag snorklade en stund själv och sen blev det lite häng i solen innan jag skulle möta upp Will. Som sagt han vet de bra ställena och jag fick SIMMA med sköldpaddor!!!! Sååååå häftigt. WOW säger jag bara :):):) de var bara ett par meter ifrån mig och ett tag simmade jag precis ovanför en sköldpadda. Det är något av det häftigaste jag varit med om. De simmade där i lugn och ro, inte bekymrade för fem öre. Simmade ner till botten för att äta lite sjögräs och sen sakta upp till ytan för att hämta lite luft. Svårt att beskriva. Fotobevis finns självklart :) verkligen perfekt att snorkla med ett av proffsen ;) Tillbaka på båten så blev det en lugn och behaglig segling tillbaka till St Francois. 

Måste bara än en gång säga att gästerna är helt otroliga. Det är verkligen en av de bästa grejerna med det här jobbet. Träffar så mkt härligt folk varje dag. Under en två veckors period hinner man lära känna en del gäster rätt bra. På flygplatsen varje vecka får man många kramar och fina lovord av gästerna man lärt känna bäst. 

Väl hemma på hotellet så var det snabba ryck. Hoppa in i duschen och sen göra sig iordning inför kvällens Activity team fest :) de andra hade redan åkt hem till Brice så jag fick ringa efter skjuts. Olle och Axel kom och hämta mig och sen var det party :) kvällen spenderades med trevligt sällskap, god dricka, god mat, bra musik och många skratt. Jag kände att jag började bli lite trött men när Vasco sa att jag kunde börja först 14.30 dagen efter kunde jag inte låta bli att hänga med i de andras tempo ;) vi beställde taxi och sen bar det av mot Marinan i Pointe-á-Pitre för en utekväll. Woho! Flera andra från hotellet var redan där :) bland annat Kristin, Cicci, Johanna mfl! Riktgt kul. Det shottades och dansades natten lång. Taxin hade vi beställt tillbaka vid 05.30, men strax efter 04 var vi rätt nöjda. Lionel kom och hämta oss och alla tvärdäckade i taxin :P jag kom i säng först vid 05.30 och har alltså dygnat... 

Tänkte att det är ju inte så farligt. Börjar ju först 14.30. Sen blir jag väckt först vid 08 av Rosannas väckarklocka och sen 08.30 av Linnea som står och bankar på dörren för att Rosanna inte gått upp än. Vid 09.15 knackar det igen. Då är My och Kristin hungriga och vill ha med mig till frukosten. Kanske lika bra! Efter frullen blev det lite Skype och sen tänkte jag försöka somna om igen så jag orkar jobba hela eftermiddagen och kvällen. Det gick sådär. Jag satte igång en film och vid 12.30 slumrade jag till. Det blev nästan en timmes sömn innan jag var tvungen att masa mig upp igen för att äta lite lunch och duscha. SÅ värt det iaf ;) 

I activity desk var det stendött... Ingenting att göra! Skönt men segt som tusan. Vid 17.30 bar det av mot flygplasten för att lämna lite gäster. Det var ett äldre par från Österrike. De var hur trevliga som helst och kunde bra engelska. När vi kom till St Rose var vägen avstängd på grund av karneval... Blev upp lurad på massa små vägar och fick krångla mig in i ett mindre samhälle med HUR mkt bilar som helst som stod parkerade överallt! Herregud! Slutade med att jag fick backa hur långt som helst för att sedan försöka vända på åbäket till minibuss!!! Till sist kom vi ut på stora vägen igen och kunde äntligen köra mot flygplatsen. Äventyr i stora mängder i det här jobbet! Haha! När jag släppte av dem på flygplatsen lämnade de dricks till mig. Så himla gulliga! Sen bar det av hemåt igen. Slängde igång en film men hann knappt träffa huvudkudden innan jag somnade ;) 

Som sagt det var värt att dygna och vara lite sliten både söndagen och måndagen ;) men det märks ju att man inte är 20 längre :P haha! Sa det till Kristoffer (vår tennistränare) innan idag och han bara skrattade. Han sa att det lät som att jag var närmre 70 eller något. Han fick till svar att: vänta du bara till du själv är 26!! Haha! Själv har han precis fyllt 20... 

Nähä nu ska det städas lite innan det är dags för bingen! See ya :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback