Nyår i Karibien

Fira in det nya året i Karibien var ju inte helt fel. Var ledig hela dagen sen fick jag hoppa in och jobba i restaurangen med resten av activity teamet på kvällen. Dagen spenderades med att göra absolut ingenting. Tills jag blev så uttråkad så jag storstädade hela mitt och Rosannas rum :P med lite bra musik och en snickers som belöning så gick det rätt bra ändå ;) när jag städat klart satte jag mig på vår lilla uteplats och fixade naglarna och njöt. 

Det var faktiskt kul att hjälpa till i restaurangen på kvällen. Jag fick servera snittar ute på terasen och mingla med gästerna. Sen hjälpa till med alla desserter. Vi jobbade mellan 18-22.30. Sen var det snabbt hem och duscha och börja förfesta inför tolvslaget. Vi samlades några stycken som slutat jobba och skålade glatt till härlig musik :) strax innan tolv gick vi bort till terasen utanför restaurangen för att fira in det nya året med all personal och alla gäster. Här blev vi bjudna på skumpa och fantastiska fyrverkerier. Känslan att kunna stå i klänning i värmen och skåla in det nya året är underbar. Tillsammans med alla nya vänner och härliga gäster så kändes kvällen fulländad. Festen fortsatte med fest utanför vårt rum på längan. Några gäster hängde på och kvällen blev verkligen lyckad. Efter några timmar hos oss skulle vi ner vidare till strandbaren. Då ångrade tydligen jag mig och tog en liten power nap på sisådär 1,5 h innan jag gick ner till Sail and surf där festen fortsatte till morgonkvisten. Haha! Bjuder på den. Kom i säng först vid 06.00... Det var en väldigt lyckad kväll iaf med lite fylletårar, många goa skratt, härliga vänner, fina fyllebilder, och ja. Ett bra avslut på ett rätt crapy år! Både min fina farfar och min fina morfar har lämnat oss. Inom loppet av en månad båda två :( farfar somnade in precis innan jag skulle åka till Guadeloupe, så fick stanna kvar hemma i 10 extra dagar och skjuta på min resa. Sen morfar somna in bara några dagar efter att jag anlänt hit :( ibland undrar jag varför man blir så hårt testad med saker och ting. Åter igen försöker jag intala mig själv att allt händer av en anledning. Men det är inte alltid lätt i alla lägen. Här försöker jag tänka att de var gamla och har levt ett relativt friskt och lyckligt långt liv båda två. Helt fantastiska personer som alltid kommer finnas med mig! Anledningen till att allt detta hände mitt i allt annat är kanske för att jag ska klara av allt det här på egen hand här nere långt ifrån alla nära och kära där hemma och bli en ännu starkare person. Samt för att få ett ännu starkare band till dem jag älskar där hemma. Vem vet! Men för att klara av dessa tuffa situationer ensam på andra sidan jordklotet så måste jag tänka så. Ska inte säga att jag är ensam här heller. Har många fina vänner här nere som stöttat mig så oerhört mkt också <3 men som sagt nyår var ett bra avslut på ett rätt så crapy 2013! 

Eller ja... 2013 var bra på många sätt också! 

- Jag har träffat många nya härliga människor. Fått nya vänner för livet <3
- Tagit körkort. Woho! Äntligen säger väl de flesta ;) tro det eller ej men nu kör jag även minibuss regelbundet här på Guadeloupe. Mer eller mindre varje dag! 
- Varit med och arrangerat BMX EM i Ängelholm,  vilket var riktigt kul, mkt jobb men vilken erfarenhet och vilka härliga människor jag träffade. 
- Jag kom in på STS Alpresors reseledarkurs så åkte till Bad Gastein en vecka i maj för att testa på yrket, det var en riktigt tuff vecka men så kul vi hade. 
- Jag har gett mig in i dejtingsvängen igen och gett det en ärlig chans, det slutade inte riktigt som jag tänkt, men nu är jag ju i Karibien så får njuta av detta nu istället.
- I vanlig ordning var det årliga besöket i Göteborg och på Summerburst lika awesome som vanligt. 
- Fina vänner har blivit föräldrar (i slutet på 2012 och sen under 2013), så nu är jag tant Carro till en hel drös underbara sötnosar som jag försöker träffa så mkt som möjligt <3
- Jag fick möjlighet att gå på Eurovision song contest finalen i Malmö tillsammans med pappa, och hänga med på efterfesten efteråt :)
- Jag har haft min sedvanliga sommarjobb/extrajobb på Outlet, härligt gäng tjejer som vanligt. Det var lite turbulent med försäljning och allt det där igen, men fick ju en grym ny chef så vad gör det. 
- Jag tillbringade ca 2 månader på Korsika och började jobba för Langley. Fantastisk erfarenhet och ännu fler härliga minnen och människor. Vinprovningar, vandring i bergen, turer upp i bergsbyarna med mera med mera.
- Jag extraknäckte lite grann på Bishops Arms i Hbg, riktigt slitigt men kul med nya erfarenheter. 
- Fina vännen Jessika fick sin Jan-Jakob, så hela tjejgänget fick gå på bröllop <3
- Jag har fått kontakt med några gamla vänner från "förr" igen vilket verkligen uppskattas och betyder jätte mkt. 
- Under sommarmånaderna var det full rulle hela tiden med roliga upptåg. Fester, tjejkvällar, Hbg festivalen, firat min och Everts födelsedagar med fest i Förslöv, utomhusbio på Tullakrok, Ängelholmsgillet, härliga dagar på stranden, invigningen av tennisveckorna, Pepes med tjejerna, räkmackor på Victoria, Gyllene Tider, Diggiloo, picknick på stranden, grillkvällar när de är som bäst, Slappe på Madison, firat syrran som fyllt 25, gått på Heartbeat i Halmstad (vann för övrigt biljetterna på Radio Båstad - både jag OCH Aja), Ekebo festivalen, Grevie festen, mini-semester med syrran och mammi mitt ute i skogen med myggen, sedvanliga midsommarhelgen i Förslöv, härliga helger i Götet så klart, mkt Båstad-häng, härliga efterfester, nya människor, nya erfarenheter och ja en kick as sommar helt enkelt. 
- Jag har varit uppe i Sthlm och hälsat på min fina vän Joz som börjat plugga där uppe. Riktigt mysiga och välbehövliga dagar med mkt prat, god mat, vin, firande av min tjänst på Guadeloupe, många skratt och härliga minnen :)
- Innan jag åkte till Guadeloupe hann jag även med lite julfirande med min fina familj som ställde upp på allt julstök. Jul på Liseberg, julkonsert med Magnus Johansson och Uno Sveningsson, tjuvstart på julafton med julgodis bak, julmat, julklappar och allt sånt där, mkt pepparkakor, skumtomtar och en snäll familj <3
- De sista månaderna på året spenderades ju i Karibien på Guadeloupe. De blev mer jobb för Langley som guide ännu en gång. En fantastisk erfarenhet som du kan läsa mkt om ifall du följer bloggen ;) 

Och vad är inte bättre än att även starta det nya året på Guadeloupe med tre månader framför sig med äventyr och massor med nya saker att uppleva och lära sig!!! 

Så ja 2014, ta mig med storm! This is going to be a good one, I can feel it! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback