Biljett hem

Gaaaah herregud!!! Jag har fått min biljett hem. Det är inte klokt... Jag har drygt 3 veckor kvar! Det är ju verkligen inte klokt. Vilken ångest som sköljde över mig. Det är så mkt jag vill göra innan jag åker hem. Har jag verkligen varit här i 4 månader redan? Tror inte det är sant. 

Idag är jag på Les Saintes med gäster. Kanske sista gången??? Asså jag verkligen ÄLSKAR Les Saintes. Ska fasiken flytta hit när jag blir gammal ;) idag har jag avverkat 2,5 h vandring här på ön. Jag gick upp till ett fort som heter Fort Caroline :) grymt ansträngande vandring. Rätt många höjdmeter, plus att det är riktigt varmt idag och nästan helt vindstilla. Men LÄTT värt det! 

Det är en period nu i mars-april när det blir lite varmare här på Guadeloupe och samtidigt blåser det lite mindre. Med detta kommer också fler mygg. Jag använder myggmedel varje kväll men de käkar på mig ändå. 

Jag har verkligen försökt njuta av varje sekund här på Les Saintes idag. Efter mitt lilla äventyr så gick jag till mitt favorit café - Le Mambo, för att slurpa i mig en kall iste. Sen gick jag självklart ner till min favoritstrand där jag nu slappar. Jag har varit nere i det turkosa vattnet för att bada två gånger, ätit min goda pastasallad, läst lite och lyssnat på skön musik. Just nu spelas "En dag på stranden" med Tomas Ledin. Jag har satt mig i skuggan och ser ut över den kritvita sanden och de guppande båtarna ute i vattnet. Frigat fåglarna svävar strax ovanför stranden. I bakgrunden ser jag även Guadeloupe. Här är så vackert. Jag vill inte åka här ifrån. Önskar så att jag kunde visa er alla hur här ser ut. 

Nu blev jag precis skrämd av en leguan som kom smygandes. Såg bara en skugga i sanden och sen kom en massa folk från stranden och pekade. Haha! När jag ställde mig upp såg jag jätten som glatt klättrade på muren ovanför mitt huvud :P haha! Annars är här inte så mkt roliga annorlunda djur. På hotellområdet springer det runt tuppar och höns. Det står kor och getter i alla diken runt om på ön. I vattnet finns desto roligare djur :) när vi är på Petite Terre kan man se både sköldpaddor, rocka, hajar, delfiner och en massa fina färgglada fiskar. 

Älskade Les Saintes - JAG LOVAR att komma tillbaka någon gång!!! Strax måste jag gå bort mot hamnen för att möta upp alla gästerna igen. Vill stanna här!!! Haha! Idag har jag med mig 20 gäster - 10 fransmän, 3 holländare, 5 italienare och 2 svenskar. Detta betyder att jag endast kan kommunicera problemfritt med 5 personer :P haha! Och det är svenskarna så klart och de tre från Holland som är grymma på engelska. Herregud! So far so good iaf. Hörs snart igen!

Hepphopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback