Updates :)

Idag har det regnat på oss. Blöö, inte mkt men fy vad kallt det varit. Använt min jacka för första gången sen jag kom hit på vandringarna. Nu är det Lenas som gäller för en massa ärenden och sen blir det till gymmet. Ikväll blir det hemmakväll med film och lite mat. Här kommer lite uppdateringar...


1 april -12 – Härliga söndag morgon.

Sitter på min balkong, äter frukost och njuter av en fantastisk utsikt och fågelsång. Det bästa med nya placet är balkongen. Utsikten är amazing (havsutsikt) plus att det är sol mer eller mindre hela dagen. Fick bästa överraskningen av bästa mamman här om dagen. Om 11 dagar kommer hon och hälsar på mig en vecka :) ska bli så himla roligt!!!! Sara kommer igen nu i veckan och Evve kommer nästa vecka. Kommer bli tre sista fantastiska veckor! Känner inte alls för att åka hem. Vill träffa vänner och familj men hade gärna stannat ;) livet här är så enkelt och härligt. Jag har börjat hitta mig själv igen och mår bara bättre och bättre för varje dag. Att jag bestämde mig för att åka hit och ha min LIA är det bästa beslut jag tagit under det senaste gångna året.

Det har varit full rulle sen jag skrev sist. Johanna har sin pappa på besök så vi hittar på galna upptåg hela tiden. I onsdags käkade vi Fajitas hos Johanna och dem sen var vi på utomhusbio :) verkligen jätte mysigt. Man sitter under bar himlen under stjärnorna i soffor och beställer in nachos och öl. Vi kollade Scarface och jag somnade givetvis :P haha! Efter bion så blev det en hejdå-öl tillsammans med Karin och Heikki som skulle åka tillbaka till Sverige för jobb. Det blev en sen kväll men det var det värt. I torsdags blev det lite shoppingtur mellan våra möten och på kvällen lagade vi middag hemma hos mig. Blev ännu en sen men mycket trevlig kväll. Det korkades upp fördrink och vin och maten smakade underbart, sen blev det lite ost och kex till efterrätt. Karin och Rebecca kom på besök så vi fick lite gratis underhållning under kvällen ;) det var lite segt att gå upp i fredags när klockan ringde vid 06.00 men det blev en fantastisk dag i bergen med 14 km vandring. Första delen av dagen fick jag gå längst bak och hålla koll så vi hade hela gruppen med oss. Efter lunch så överraskade Johanna mig med att jag skulle få gå längst fram… gaaaah! Du ska hålla rätt tempo, stanna på vissa platser för att guida och sen även hålla kolla bakåt så att man får med sig hela gruppen i samlad trupp. Det gick jätte bra :) fick hjälp med guidningen men fick köra vissa bitar själv också. Är glad att Johanna pressar mig lite och ”tvingar” mig till att utvecklas. En fantastisk tjej som hjälpt mig mycket under resans gång :) funnit en mycket bra vän. Flera stycken här under de senaste veckorna :) Lukas, Karin och Rebecca är också helsköna. I fredags hängde jag med på grillparty på Lukas jobb, en kille som skulle tillbaka hem och jobba så var lite avskedsmidddag. En fantastisk kväll som varade fram till i lördags morse :P haha! Vi satt nere vid stranden och åt och drack en massa gott ett helt gäng. När vi kom tillbaka till San Agustin hängde jag på Karin och Rebecca ut :) det blev drinkar och shottar och en rolig natt/morgon. I lördags blev det poolhäng med Karin och många härliga skratt efter nattens bravader. Tanken var att jag skulle till Las Palmas men blidde inte av, haha! På kvällen blev det myskväll med film och pizza. Ringde till tjejerna som var på Idas inflyttningsfest. Fick prata med allihopa och fick vara med och sjunga Bamses snapsvisa J som jag saknar er tjejer!!!!!

Nu är det dags att möta upp Johanna för jobb! Hörs och ses snart mina vänner <3


1 april -12 – Hej igen :)

 

Idag så råkade vi missa avfarten på motorvägen och kom på detta alldeles för sent så det var inte lönt att vända tillbaka så jag hann till mitt möte. Haha! Oops.. inget bra! Men men, fick en trevlig stund på dykcentrat och sen i solen med en bok medans Johanna körde sina möten i alla fall. Under breaket på dagen blev det sen poolhäng med Johanna och Karin. Efter mötena nu ikväll blev det ut för att äta tillsammans med Johanna, Lukas och Ulf (Johannas pappa). Det var Ulfs sista kväll med gänget så det blev laxlasagne och rödvin på en restaurang som heter Adio Mare. Mums! Nu ska jag lägga mig och läsa på inför morgondagen… fick veta för någon timme sedan att jag ska guida 10 km leden imorgon, gaaah. Björns dotter Inez har påsklov och ska med upp i bergen så då får jag passa på att öva. Ska bli kul men är grymt nervös!!!! Sov gott :) Tjatja!


3 april -12 – Girls night ut med Lukas och tjejerna

 

Wohooo vilken fantastisk måndag. Idag mår man som man förtjänar, men fasiken vad kul vi hade. En galen girls night out med Lukas och tjejerna, haha! Stackarn är alltid ensam kille med alla oss brudar. Dagen började med vandring. Som jag skrev sist så var jag grymt nervös eftersom jag skulle leda 10 km leden själv (och dessutom ha bossen gåendes längst bak) vilket innebär att gå först, styra tempo, guida och så vidare. Det gick grymt bra och Björn verkade helnöjd när vi kom hem :) woho! Älskar verkligen min LIA. Är sjukt imponerad av Inez som endast är 5 år som klarade av att gå 6 km idag utan några som helst problem. Det är så himla kul att man lyckats lära sig så mycket om Gran Canaria bara genom att lyssna på de andra guiderna :) Efter jobb var tanken att jag och Johanna skulle till gymmet. Meen vi fastnade uppe hos bossen med varsin kall öl och en massa roliga youtube-klipp, haha. Skönt gäng jag jobbar med! Sen blev det stressigt. Vi hade bestämt träff med Karin och Rebecca vid busshållsplatsen halv åtta så det var bara hem snabbt och göra sig i ordning inför kvällen bravader. Som det verkligen blev sen också, haha! Efter en rolig busstur till Puerto Rico så mötte vi upp ett gäng tjejer som jobbar som reseledare här på ön för att käka tillsammans på en av de bästa restaurangerna här på ön – Rhodos Palace. Jag beställde spenat- och fetaost fyllt kycklingbröst J mums! Så jävla gott rent ut sagt. Till detta blev det rödvin och många härliga skratt. Efter vi käkat så blev det till centrat för att påbörja drinkandet :) vi klubbade rundor och målet för kvällen var Harleys för Ladies Fantasy. En mycket trevlig afton som slutade med att hela gänget här ifrån San Agustin åkte hem och jag stannade kvar och festade med Tiina och Kristina till halv sju imorse, haha! Vilken kväll. Så idag har jag varit lite trött. Självförvållat men värt det ;) så dagen har tillbringats i min solstol på balkongen med korsord och en bok om vandring här på ön kombinerat med sömn och lite telefontjänst för jobbet. Chefen skulle surfa idag så kopplade om alla samtal till min mobil istället så jag kunde ta bokningar under dagen. Sen har jag städat lite och varit och handlat. Skulle till Lenas nu egentligen och kolla mail och liknande (inte gjort det på flera dagar) men lyckades somna i soffan. Så nu blir det snart läggdags då det är vandringsdags imorgon. Då är det toppturen som är min absoluta favorit eftersom man får avnjuta sin lunch på öns högsta topp med en fantastisk utsikt. Lunchen smakar alltid bättre där uppe :)


Idag har jag lite åka-hem-ångest, usch!!!!! Tiden går alldeles för fort och jag vill inte alls åka hem. Blä! Nu ska jag gå och träna och sen blir det filmkväll! Hej på er <3


Kommentarer
Jonna säger:

Men vi saknar dig!! Och jag tror inte ett dugg på att träffa oss = blääää ;) Njut ordentligt!!! Puss och kram <3

2012-04-06 | 19:37:39
Caroline säger:

Hihi <3 snart är jag hemma igen!

2012-04-10 | 20:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback