Första dagen

Oj med en massa intryck fast jag inte ens varit med ute och vandrat än... puh! Det har varit en bra dag. Fast den började inte speciellt bra. Bad busschaffisen att säga till mig när jag var på rätt hållplats och han sa snällt till mig när jag skulle hoppa av. Jag frågade mig fram och gick, kom fram till ett shoppingcentra (som jag fått veta att jag skulle leta efter), frågade efter banken som vi skulle mötas på, och gick, och frågade mig fram, och gick... och frågade mig fram. Om och om igen! Mångt om mycket så kom jag fram, trodde jag. Björn som jag skulle träffa från Rocky Adventure ringde och frågade vart jag höll hus. Till sist kom vi fram till att jag var i fel stad... haha! Efter att jag lokaliserat mig själv lite bättre och Björn förstod vart jag var så hämtade han upp mig. Thank god! Det var ingen rolig timme kan jag säga. Jag hann fundera ett antal gånger vad jag gett mig själv in på. Men efter en heldag tillsammans med Björn och Johanna (från Rocky Adventure) och Linus (från ett annat bolag som säljer dyk- och snorklingsutflykter) så har jag nu ändrat min uppfattning. Jag ser verkligen fram emot imorgon och då jag ska med upp i bergen för första gången :) blir så sjukt inspirerad när man kollar på deras hemsida på bilder och filmen som ligger där. Kolla in den vettja :) länk kommer senare. 2 dagar i veckan så ska jag vara med ute på olika hotell när de har sina välkomstmöten, där vi ska presentera företaget och våra utflykter. Sen 3 dagar är det dagsvandringar i bergen som gäller :) olika turer var dag! Ska bli mkt spännande. Man går igenom Gran Canarias fyra olika klimatzoner under en tur, så vädret kan variera från 2-25 grader. Idag har det varit välkomstmöten på olika hotell runt om på ön, körde en sväng i förmiddags och en runda nu ikväll. Riktigt roligt! Tiina är ledig ikväll så vi ska ut och äta med Kristina i Amadores :) Ha en trevlig kväll mina vänner. Kommer förmodligen en uppdatering imorgon kväll eller på lör om morgondagens äventyr :) är allt lite hispig... hur kallt kommer det vara? Kommer jag orka hela turen? Hinner jag med i deras tempo? Kommer jag kunna lära mig turerna och allt de berättar om ön, historian, växter osv? Hur kommer det gå med min höjdrädsla? Gaaaah :) sjukt kul! Nu är jag verkligen ute i min röda zon och trampar med STORA kliv!!! Tjatja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback