Härliga dag :)

Nu har jag varit här lite över en vecka och jag är äntligen på bättringsväg :) nu är det bara att hålla ut och vila ytterligare några dagar innan jag ska ge bergen en ärlig chans. Idag har det varit en härlig dag. Jag och Tiina har tillbringat mestadels av dagen i Arguineguin där det idag har varit marknad. Vi har strosat runt och bara umgåtts. En termometer visade att det var 36 grader i solen, hääärligt med andra ord. Lite fynd blev det allt ;) och en trevlig lunch innan vi åkte tillbaka till Pureto Rico. Som ni säkert läst i tidigare inlägg så får jag inte sola mitt på dagen pga mina tabletter jag tar nu, men när vi kom hem från marknaden på eftermiddagen så blev det en stund vid poolen. Riktigt härligt :) När Tiina gått till jobb så blev det mellis (vatten, digestive kex m. brie och vindruvor) ute på vår lilla uteplats medan jag läste ännu ett kapitel i den oerhört inspirerande boken om personligt entreprenörskap. Även idag lärde jag mig mycket och har fått ännu mer att fundera över ;) något som jag fastnade för idag var bland annat det här stycket: "Det liv du lever idag är alltid resultatet av egna val som du gjort fram till idag. Du kan när som helst förändra det du vill i ditt liv genom att fatta nya beslut. Det som har varit kommer aldrig igen, din gårdag kommer aldrig att bli din framtid. Allt du har är ett nu och en framtid. Och eftersom du ska leva resten av ditt liv just där, så är det kanske också en bra idé att ägna lite tid till att designa ditt nu och din framtid så som du vill." Detta ledde mig till en del tankeverksamhet och lite längre fram i kapitlet så kom det även övningar där man just ska träna på sin beslutsamhet. Övningarna gick ut på att man ska välja två saker som man vill förändra i sitt liv genom att fatta nya beslut. Först ett lite enklare som man är helt övertygad om att man kommer genomföra och sedan ett beslut som man känner kommer vara mer utmanande för en att förverkliga. Mitt första riktiga beslut blev att jag måste lära mig att njuta av att vara ensam och att göra saker på egen hand. För att göra detta ska jag ikväll, för första gången i mitt liv, gå ut och äta ensam på en restaurang. Det kanske låter som en baggis för vissa, men jag tror att det är fler än mig som ser detta som en stor utmaning. Uppe vid poolen tidigare idag så läste jag min nya Cosmopolitan och där stod även om detta. Så nu ska jag bege min ner på stan för att äta själv på en restaurang innan jag möter upp Tiina efter jobb. Wish me luck ;) Ha en trevlig kväll mina vänner <3

Kommentarer
Malin säger:

Usch, ut & äta själv.. ALDRIG haha.. men du är stark & har vilja vännen <3 Hur gick det då? Du kanske fick en bordskamrat? ;) Pusss <3

2012-02-27 | 22:45:33
Caroline säger:

Haha men vännen då ;) det gick bra. Jag överlevde, var lite jobbigt i början men OJ så skönt. Kan jag inte njuta av mitt egna sällskap vem ska då kunna göra det? ;) hihi <3

2012-02-27 | 22:48:17
Malin säger:

Usch, ut & äta själv.. ALDRIG haha.. men du är stark & har vilja vännen <3 Hur gick det? Du kanske fick en bordskamrat? ;) Pusss <3

2012-02-27 | 22:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback