Hemlängtan?

Ja, både bra och dåliga nyheter när jag var på mitt återbesök idag hos läkaren. Good news first - lungorna lät mycket bättre och jag behöver inte göra återbesök så länge jag jag mår bättre. Bad news - att jag inte får jobba den här veckan heller. De tyckte inte det var någon bra idé förrän jag tagit hela min kur. Bland annat eftersom jag har försämrad lungkapacitet. Vilket jag verkligen märker av, blir andfådd av minsta lilla. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet och vila några dagar till. Ska försöka åka och kolla på en lägenhet i alla fall och sen är det tänkt att vi ska på marknad på tisdag. Det hade ju varit bra och smart av mig att påbörja mitt examensarbete som bara ligger där och väntar på mig. Ska bara komma på vad jag ska skriva om först. Suck! Verkligen inte lätt. Måste dessutom kunna hitta all information som jag kan tänkas behöva över internet eftersom jag inte kan låna några böcker här nere eftersom jag inte kan någon spanska. Men det löser sig det med. Fick ett litet sting av hemlängtan idag. Det första hittills. Är så himla tråkigt att jag inte fått komma igång med min LIA ännu, och nu missar jag ännu en vecka. Det suger! Vill inget hellre än upp i bergen och upptäcka det riktiga Gran Canaria. Sen att vara så här långt hemifrån och vara sjuk är ingen höjdare. Det blir säkert bättre när jag väl får komma igång men just idag kändes det inget vidare. Ikväll bröt jag mitt shoppingstopp som jag råkade uttrycka mig om till vissa där hemma ;) det höll ju i alla fall en vecka. Inte så dåligt för att vara mig! Jag kände mig så deppig av att inte få komma igång än. Jag unnade mig i alla fall lite kvällsshopping på centrat här i Puerto Rico. Det blev ett par nya solbrillor :) och en jättefin ring. Så kändes det lite bättre. Inte så värst mycket och det höll inte i sig så värst länge. Men ändå ;) efter min shopping blev det till affären för att köpa bröd och annat med hem. Nu slappar jag bara i soffan och om lite mer än en timme så ska jag gå och möta upp Tiina när hon slutat jobba. Firar den lilla men ändå bra nyheten från läkaren idag med digestive kex och brieost. Allt för idag mina vänner! Hoppas att ni har det bra där hemma och att våren kommer och våldgästar er snart <3

Kommentarer
Malin säger:

Det gjorde du rätt i <3 Shopping är BRA ;)

2012-02-27 | 22:37:08
Malin säger:

Det gjorde du rätt i <3 Shopping är BRA ;)

2012-02-27 | 22:38:26
Caroline säger:

Det är ju det ;) idag "shoppade" jag uppe i bergen också. Massa gott :)

2012-02-27 | 22:39:09
Emma L säger:

Att hålla sig i en vecka tycker jag är bra!! Du är ju utomlands tös!!!

2012-03-09 | 20:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback