Hur lyckas jag?

Ingen bra dag idag... förstår inte hur jag alltid lyckas förstöra mina LIA-perioder genom att vara sjuk. Bläääää! Mådde ju inget vidare förra veckan men kände mig mycket bättre till helgen innan jag åkte. Har mått hyffsat okej bara haft min hosta att klaga på. Inatt fick jag feber igen och min hosta blev värre. Hostat så jag kräkts flera gånger och fick inte många timmars sömn inatt. Trodde mest det berodde på att jag var nervös inför dagens äventyr, men ickes och nickes. Hade lite smått panik imorse så som jag hostade... vad gör när man mår dåligt? Ringer mamma så klart. Mams lyckades till sista övertala mig att stanna hemma och att gå till läkaren tillsammans med Tiina senare under dagen. Arg och besviken på mig själv la jag mig i soffan och satte igång Disney Channel. Bästa när man mår dåligt! Som tur var lyckades jag sova några ytterligare timmar. Till sist kom Tiina ut för att se om jag levde.. hade tydligen inte hostat på länge, haha! Blivit en väääääldigt lugn och stillsam dag i soffan. Varit kanon väder men jag orkade mig inte ut förrän fyra-snåret. Sen var det dags att gå till läkaren. Där fick jag sedan tillbringa nästan 2 h. Puh! Sjukt less för att jag inte orkade hänga med ut på dagens äventyr. Grymt besviken på mig själv. Vet att jag måste bli frisk först och att min hälsa måste gå först. Men faaaaaan, var så sjukt pepp inför den här dagen. Hos läkaren kom de i alla fall fram till att jag fått en lättare form av lunginflammation. Bra jobbat Carro! Gaaaaaah. Jaja, nu är det bara att se till att bli frisk. Ta alla tabletter och sånt jag fått utskrivit och att gå på mina två återbesök för mer sprutor imorgon och på söndag. Jippie! Förutom att jag måste ta det lugnt i flera dagar nu (och missar mer av min LIA) så får jag inte sola heller. Så vad gör man då? Är så trött på att sitta still nu och ta det lugnt. Vill påbörja mina äventyr i bergen och hitta på saker. Upptäcka ön, festa, sola och bada... Usch nä nu har jag kräkt ur mig tillräckligt, haha! Efter läkarbesöket så blev det till shoppingcentrat för att hämta ut allt jag fått utskrivit, efter det tog jag mig en sväng och kollade lite i affärer. Kändes så deppigt att gå hem och sätta sig själv en fredagskväll. Pratade med pappa och ringde en kille som vill hyra ut sin lägenhet i San Augustin. Sen unnade jag mig middag ute, fick bli Donken. Satt ute och njöt i min ensamhet och kollade på allt folk. Rätt kul faktiskt. Efter jag käkat så blev det promenad hemåt och ett snabbt samtal till bästa Aja. Behövde lite uppiggande pepptalk <3 nu blir det soffan, kanske en film om jag inte hittar något bra med engelskt tal på TVn, lite chips och en filt. Hoppas ni alla fina vänner får en kanon helg! Vi får se vad jag hittar på. Sover, tittar film, bloggar... vad finns det mer att roa sig med när man inte får sola?? Blööö. Tjatja!

Kommentarer
Aja säger:

Va roligt det var att få prata med dej igår, jag behövde verkligen det samtalet, du e BÄST!!

2012-02-18 | 16:03:01
Caroline säger:

Behövde jag med vännen! Du är bästast <3

2012-02-18 | 20:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback