I survived

Puh, jag överlevde. Det var inte så farligt att äta själv ute som jag trodde. Visst har jag ätit själv på Donken och annat sånt innan, men aldrig förr på en riktigt restaurang. Jag fick några konstiga blickar men tog inte åt mig utan sträckte på mig för att jag vågade sitta där själv. Det kändes riktigt skönt! Sen var det ju inte bara en dansa på rosor, i början var det rätt jobbigt. Vad ska man göra? Men när väl maten kom in så var det ingen fara. Passade på att ringa bästa mamman och prata lite med henne. Sen satt jag mest och njöt av min goda måltid :) käkade dessutom på Tiinas kompis Kristinas jobb så fick prata lite med henne också ;) hur som helst så gjorde jag det och känner mig riktigt stolt över det!!!! Det är något jag definitivt rekommenderar alla att prova på :) ens bästa sällskap borde ju vara en själv. Eller? Visst är det skönt att ha någon att prata med, men det var skönt att göra något själv. Idag har det varit stora städardagen här hemma. Tiinas kompis från Holland kom hit ikväll, så är kul med lite sällskap på kvällarna också :) hon är hur härlig som helst och vi har massor att prata om. Nu får jag verkligen öva på min engelska så nu är det bara på ännu en utmaning. Härligt! Jag ser verkligen fram emot att få komma igång med min LIA. Idag är första dagen utan min hostmedicin :) så håll nu tummar och tår för att jag är helt återställd snart. Nu ikväll så ska jag och Amel ut och äta och möta upp Tiina när hon slutar. Jag letar febrilt efter boende och har förhoppningsvis något bra på gång nu. En egen lägenhet i San Agustin (där min LIA utgår ifrån) som inte kostar allt för mkt i månaden. Så ni får hoppas på att det går min väg!!! Annars har jag kontakt med en svensk kvinna som bor en bit utanför San Agustin som kan tänka sig att ha inneboende. Så det löser sig nog! Trivs så himla bra här hos bästa Tiina och är så oerhört tacksam att jag får vara här hos henne <3 Nu är det dags för duschen och sen ner till centrat för att hitta något gott att äta. Puss på alla mina fina vänner <3

Kommentarer
Emma Lundström säger:

Hej gumman!

Att äta själv på restaurang är nog inget heller som jag har gjort någon gång. Det är nog fan en utmaning att göra det! ;) men som du skrev, att man är i ett bra sällskap då man är själv... :) hur går allt för dig gumman? Har du blivit av med din sjuka och får vara frisk och får vara på din LIA?

Puss puss <3

2012-02-27 | 16:36:26
Caroline säger:

Ja vännen, det var en utmaning. Är stolt att jag klarade det :) du får testa själv. Men inte i stan, större chans att träffa folk att prata med ;) hihi! Det går jätte bra för mig. Trivs som fisken i vattnet. Jobbade en sväng igår och var idag med uppe i bergen för första gången :) nu är det bara boende som ska lösa sig närmre sen är allt KANON! Hoppas allt är bra med er där hemma. Pusspuss <3

2012-02-27 | 21:29:58
Emma säger:

Det är bara bra här hemma! :) de mesta flyter på och det känns som om allt går på rutin och vana och det kan bli lite trist i längden.. :( Det verkar som du är väldigt glad vännen och det glädjer mig!!! puss puss <3 <3

2012-02-28 | 16:31:57
Caroline säger:

Tack ännu en gång vännen :) som sagt så har jag det väldigt bra på min LIA. Allt annat går upp och ner, men det är väl inte så konstigt efter allt jag försöker bearbeta. Men jag stormtrivs och njuter var dag <3

2012-03-09 | 22:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback