Imorgon smäller det... + nytt nr!!!

Börjar bli något nervös nu!!!! Imorgon är första dagen på min LIA. Ska bli sjukt kul och är spänd på vad dagen har att erbjuda. Men usch så nervös jag är. Jag vet att det kommer gå bra.Är så mycket runt omkring som ska klaffa också bara. Bussen ska avgå i tid, jag ska hoppa av på rätt hållplats, jag ska hitta rätt när jag väl kommer fram, det ska "klicka" mellan mig och alla som jobbar på företaget och sen ska jag hitta hem också ;) haha! När Tiina kom hem igår bestämde vi att gå ut och ta EN drink - det var ju trots allt alla <3 dag. Det blev lite mer än så. Blev en kanonbra dag trots allt! Tack fina vännen <3 Idag blev det ännu en sovmorgon. Så himla skönt! Vi gjorde frukost som vi tog med upp till poolen, inte varje dag man kan lyxa till det så ;) får passa på! Det blev ungefär 2 h i solstolen med en bra tidning och en flaska juice. När vi ätit lunch och datanördat oss lite grann båda två så blev det ner till shoppingcentrat för att fixa ett spanskt nummer till mig. Så nu mina kära vänner så har jag ett nytt nr: 0034 629 37 55 14. Kommer ha kvar mitt svenska någon vecka till men sen ryker det tills jag kommer hem igen. Känns så onödigt att gå och betala en massa på mitt abonnemang när jag inte kan använda det. När Tiina gått till jobbet så blev det en långpromenad för mig längs strandpromenaden, så himla härligt. Man får bra träning för det är väldigt backigt här. Kvällen har tillbringats i soffan framför tv:n och med datorn i knät. Letat efter jobb faktiskt. Och till min stora lycka söker de nu Eventkoordinatorer på Arbetsförmedlingen :) woohooo! Så här ska det skickas ut CV i mängder. Inte hittat drömjobbet men där är en del att söka faktiskt. Så ska bli roligt att få iväg lite. Jag har ju även lite tankar på att starta eget och jobba som konsult ute i branschen :) hade varit väldigt roligt och lärorikt. Är en stor utmaning som jag hoppas att jag vågar ta mig an så småningom. Det är mycket som ska hållas i och man ska inte bara driva företaget man måste dessutom få uppdrag kontinuerligt. Och det är inte det lättaste i den här branschen. Allt handlar om kontakter och vilket nätverk man har. Under min förra LIA i Sthlm fick jag en del väldigt bra kontakter som jag definitivt ska ta vara på. Blir det till att starta eget så ska jag ge mig fan på att det ska fungera och att det ska gå runt. Nä nu ska jag slänga iväg några CV innan det är dags för sängen. Hoppas jag lyckas sova något inatt. Sleep tight my friends <3

Kommentarer
Malin säger:

Hej min fina vän :)

Jag är jätte nyfiken på hur det gick idag? Tror inget annat än bra ;) men vad gjorde ni för något roligt? Pusss <3

2012-02-16 | 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback