Livet som bergsguide :)

Kan bara säga WOW! Vilken dag :) dagens tur heter: Roque Nublo - "Klippan bland molnen" och beskrivning av dagen lyder: "Vi vandrar längs den västra sidan om den mytomspunna klippan Roque Nublo där urinvånarna förr i tiden höll sina rådslag och ceremonier. Många sägner och myter har skapats kring denna plats som ligger mitt på Gran Canaria. Under denna vandring rör vi oss genom tre av de fyra klimatzoner som finns på denna ö, vilket ger oss en mycket varierad natur. Leden tar oss sedan ner till den lilla bergsbyn La Culata. En by som pga. sitt relativt svårtillgängliga läge i bergen ger en känsla av att tiden stått stilla i ett par hundra år. Här plöjer bönderna sina åkrar med oxar och träplogar och pustar sedan ut i skuggan av de vitrappade små husen byn består av. Under turen får vi en fantastisk utsikt över de västra delarna av ön och vid klart väder syns Spaniens högsta berg – Pico del Teide på vår grannö Teneriffa." SÅ, detta har jag gjort idag :) helt fantastiskt!!! Ska försöka lägga upp mer bilder när jag har tid. Vilket jobb dessa killar och tjejer har. Och tänkt så fantastiskt att jag ska få göra detta i 2 månader framöver :) wohoooo! Det har varit så roligt idag. Det är så fruktansvärt vackert uppe i bergen. Det går inte att förklara och det går inte att fånga ordentligt på bild heller. Ni ALLA måste komma hit så jag kan visa er ;) måste erkänna att det var jobbigt också. Det känns att mina lungor inte är sig lika ännu. Lite obehagligt att man känner det. Men det som är bra är att man kan välja själv i vilket tempo man vill gå och man kan välja olika sträckor. Tror att en bidragande faktor också är att jag inte kunnat träna någonting på över tre veckor nu. Men förhoppningsvis kommer jag igång snabbt igen. Får ta det lugnt nu i början och försöka få igång mitt flås igen. Längtar redan till onsdag när det blir nästa tur :) imorgon är jag ledig, så blir väl ut för en drink ikväll iaf. Är helt slut, men känner för att fira :) hihi! Hoppas jag kommer upp ur sängen imorgon. Tror jag kommer ha liiite träningsvärk, haha! Idag har jag bara varit med som åskådare, men på onsdag drar allvaret igång. Då ska det antecknas fakta, historia och allt annat som guiderna även berättar. Puh! Men det ska bli kul. Jag känner mig riktigt glad över mitt val av sista LIA och att jag hamnade här. För det första får jag jobba med människor :) sen får jag vara utomhus i detta underbara klimat (dock kan det skilja sig rejält under vissa dagar, från 2-28 grader), jag får röra på mig och får chans att träna samtidigt som jag jobbar, jag får äntligen kombinera event- och turismbranschen, jag får vara utomlands :) jag får vara hos fina Tiina :) jag får träffa en massa nytt folk, jag får chans att skapa en massa nya kontakter, drömmen om att få vara guide går i uppfyllelse och dessutom trivs jag som fisken i vattnet. UNDERBART! Jag har ännu inte fått chansen att koordinera så mkt som jag vill göra. Men de jobbar även en del med konferenser och event, så hoppas att få vara med även på det. Nu kallar duschen sen blir det att fixa ngt att äta. Ska försöka lägga upp bilder snart :) Tjaatjaaaa!

Kommentarer
Malin säger:

Hej vännen!!

Det låter hur härligt som helst!! Hade varit skit roligt att få vara med på en tur :D Skönt att höra att det känns som ett rätt val & att du trivs som fisken i vattnet :D Hoppas du återhämtar dig helt snart!! Tänker på dig massor!! Pusss <3<3

2012-02-27 | 22:59:25
mammamarie säger:

Ta det lugnt med träning och solande, du ska ju vara där en stund. Du hinner både få upp flåset och solbrännan ;)

Idag har jag jobbat på Invit, det är verkligen svårt att jobba där utan att handla ngt men gratulera mig! Jag klarade det!! :)

Älskar dig!!! vi hörs imorgon...

2012-02-27 | 23:00:20
Caroline säger:

Malin: Tack för att du kommenterar en massa vännen, kul att få lite respons hemifrån ;) jag gör verkligen det. Är SÅ härligt att vara igång. Glöm inte hojta till om du får en vecka över. Tänker på dig med. Pusss <3



Mammamarie: Jag tar det lugnt :) men måste få upp flåset så jag orkar vara med på de långa turerna. Grattis mamma, jag hade inte klarat det, hihi. Älskar dig med <3 glöm inte höra av dig imorgon. Har skickar på FB om du kan kolla lite saker.

2012-02-27 | 23:03:53
Emma L säger:

Hej vännen!

Gud vad häftigt det låter! :) snacka om att ha frihet på sitt arbete!! :) du kombinerar verkligen allt där borta.. din lyckost! :) Jag förstår att du verkligen gjort ett bra val av att åka dit! :) jag hade också velat åka dit en vecka och sola men kan ju inte med tanke på skolan.. :( Allt är obligatoriskt så jag ha inte något val..:( hur har det gått med den eventuella lägenheten som du skrev om i tidigare inlägg? :)

Saknar dig vännen! Puss puss <3

2012-02-28 | 16:29:09
Caroline säger:

Emma: Det är så kul att du kommenterar :) skönt att få lite respons även när man är dålig på att uppdatera ibland ;) jag stormtrivs verkligen. Tiden går alldeles för fort. Får du en lucka i allt det obligatoriska så hojta till, är här i 6 veckor till ;) jag flyttar till San Agustin nästa vecka, men bara temporärt. Så letar för fulla muggar. Hoppas allt är fint där hemma. Saknar dig med vännen. Puss <3

2012-03-09 | 22:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback