Bloggträsket, good or bad?

Då var man fast i bloggträsket! Härligt? Jag tror det. Ser fram emot att kunna uppdatera nära och kära här hemma om hur jag har det. Hoppas jag har ork och tid att uppdatera tillräckligt ofta bara och att man inte blir allt för beroende.

På måndag (13 feb) börjar mina nya äventyr. 2,5 fantastiska månader ska tillbringas i värmen på Gran Canaria med LIA (lärande i arbete). Det ska bli så oerhört spännande och jag ser verkligen fram emot en ny stor utmaning.

Jag ska vara på ett vandrings- och eventbolag och jobba med dem under dessa 10 veckor. Just nu är jag väldigt nervös men ser fram emot min första dag nästa vecka. Håll tummar och tår folks, ligger hemma i feber men ÄR frisk till helgen så jag kan njuta av sista helgen hemma innan jag åker. På måndag lyfter planet :) äntligen!

Mellan formsvackorna i febern försöker jag packa och är rädd att jag ska glömma något viktigt ;) det är verkligen inte lätt att packa inför 2,5 månader. Särskilt inte när man inte är helt klar i huvudet. Men det ska nog bli bra.

Wish me luck, snart börjar äventyret och jag är något nervös. Som de flesta kanske vet så är jag fruktansvärt höjdrädd... så detta blir en stor ny utmaning på många sätt. För det första har jag aldrig varit hemifrån under en så lång period, utan mina vänner och min familj. Det känns jobbigt samtidigt som jag tror att det är just det som jag verkligen behöver just nu. Det senaste året har varit väldigt tuff, men under de senaste dagarna har jag bestämt mig för att påbörja ett nytt kapitel och vända blad i boken. Boken om mig och mitt välmående! För det andra så åter igen, är jag väldigt höjdrädd. Vilket kommer bli jobbigt men väldigt nyttigt och bra att försöka överkomma. Jag ska med ut på deras dagsvandringar och vandra lååångt upp i bergen och ner igen. Är oerhört laddad och ser fram emot att övervinna min rädsla. För det tredje ska jag bo i ett land där jag inte kan språket. Det i sig är en utmaning. Jag är helt öppen för att lära mig spanska, är väl inget man gör på 10 veckor men det är i alla fall en bra början. Tacka gudarna så har jag min dunder underbara vän Tiina på plats som säkert kommer få rädda mig ur många språksituationer ;)

Så nu är det verkligen dags att ge sig ut på okänd mark! I'm going out on my red zon. Känns läskigt men samtidigt väldigt spännande och jag vet att det kommer att gå hur bra som helst!

Då var det dags att ge packningen ett försök till! Hoppas att många av mina vänner kommer följa mig här :)

 

/Arnason <3


Kommentarer
Lisen säger:

Det här kommer du fixa fint kusinen, du är stark och behöver verkligen en ny start!! Jag hoppas jag kan komma och hälsa på dig! Kör hårt, you go girl <3

2012-02-09 | 20:22:35
Caroline säger:

Tack kusinen. Det känns väldigt spännande samtidigt som det är läskigt! Tack för allt stöd <3

2012-02-09 | 20:26:08
Sara säger:

Det kommer att gå jättebra och du kommer att klara det jättebra:)

2012-02-09 | 20:46:29
Caroline säger:

Tack Sara :) ha en underbar LIA så ses vi i slutet av april igen!!!

2012-02-09 | 20:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback