Flyttdags ännu en gång

Idag går flyttlasset upp till Monte Rojo här i San Agustin. Ser fram emot det!!!! Mitt nya place är amazing :D wohooo! Kommer trivas bra där uppe på gräddhyllan :) bilder kommer!!! Dagen började med träning, fast inte kl 9 med stretching passet. Min roomies tjej Karin kom nämligen hem till mig igår och sen blev det vin och drinkar till fyra imorse, haha! Trevligt hade vi, så blev lite sovmorgon imorse. Vid halv elva bar det iaf av mot gymmet och där spenderades sedan 2 timmar med full genomgång av hela kroppen, puh! Tungt men så skönt nu efteråt. Nu sitter jag på Lenas och äter korv med bröd och funderar på livet ;) ska snart hem och packa för att sedan börja med flytten ikväll. Kommer kännas så konstigt att bo själv... har jag inte gjort på det senaste 7 månaderna. Kommer kännas ensamt men samtidigt skönt att inte behöva anpassa sig till någon annan hela tiden. Men vi får se, får antagligen besök från Sverige och Johanna och co komer nog hänga en del uppe hos mig eftersom jag har tillgång till både pool och tennisbana ;)

Här kommer lite uppdatering från gårdagen!!!

26 mars 2012

Updates

Då ska vi se, en liten uppdatering sen sist. Idag är det måndag och imorgon är vi lediga :D wohooo! Dagen ska börjas på gymmet med ett stretching pass och sedan lite gymmande. Sen ska det packas, städas och pluggas. Och solas lite såklart! För imorgon kväll är det nämligen så att det är dags att flytta ännu en gång. Precis efter att jag laddat upp mitt senaste inlägg så ringde den här svenska tjejen och erkände snällt att hon glömt bort tiden. Helt ok, blev ju aningen irriterad när hon inte dök upp men vet själv hur det är när man är ledig och poolar med goda vänner. Tiden bara rinner iväg. Så kan det gå! I alla fall så gick jag upp till Monte Rojo och kollade på min nya fina tipptopp lägenhet :) som jag längtar. Lovar att lägga upp bilder så småningom.

Tillbaka till den GALNA helgen som jag lovade att uppdatera er om, haha! Tack till bästaste finaste vännen Elin som såg till att ta fram den mest oförglömliga helgen ever, haha. SÅ sjukt kul vi haft! I fredags kom Elin och då fastnade vi på min balkong med lite öl och en massa snack. Som jag saknat detta! Efter några timmars prat blev det att packa väskan för att bege oss till charterparadiset här på ön – nämligen till Playa del Sol i Playa del Inglés. Det var Elins chef som fixat boendet och tyckte att vi, två partypinglor, skulle passa in utmärkt på charternas charterhotell nr 1 här på ön. Och det gjorde vi också. Vi fick oss många goda skratt och helgen blev som sagt GALEN. Fredagskvällen fortsatte med inhandlade av allt nödvändigt som behövs till en sån här helg – vin, öl, ost, kex, ostbågar, jordgubbar, vindruvor och vatten så klart. Det duschades, plattades hår, gjordes flätor, sminkades osv osv. Till sist var vi klara och då bar det av mot Sakura III som är en fantastisk sushirestaurang i Playa del Inglés. Detta tillsammans med Johanna och Lukas. Vi blev placerade i ett eget rum där man var tvungen att ta av sig skorna och satt som på golvet med kuddar osv. Myyyys! Det vräktes sushi och dracks en del vin och skrattades gott under någon timme. Efter denna delikata måltid var det ju ett måste att förfesta på hotellrummet – vi var ju trots allt på charter ;) Vina, öla och smaska i oss gott till bra musik i goda vänners sällskap. Jag och Elin hade under kvällen kommit överens om att det skulle bli en galen kväll som skulle spåra på ett eller annat sätt. Kan inte bli annat än bra när dessa två partypinglor slås ihop, haha! Och så sant som det var sagt så spårade det. Gaalen kväll som spenderades med klubbing, gratis skumpa i VIP-hörnan, vatten i mängder, en massa dans, trevliga människor och hemgång först framåt morgonkvisten med nattamat (eller kanske frukost man ska säga) som bestod av kebab och coca cola vilket gjorde taxitanten helt tokig, haha! Med andra ord en fantastiskt rolig kväll som spårade en aning. Blev av med Johanna och gänget och även oss själva en stund, haha. Men kul hade vi och det är huvudsaken. Vi somnade innan vi ens hann träffa kudden och lördagen spenderades sedan som två äkta charterturister. Det slappades vid poolen hela dagen :) det blev även lite öl och pizza, en galen duva vid namn Jörgen, tv-insplening till en svensk såpa som ska gå till hösten (jobbade hårt för att undvika kamerorna), ännu mer snack och en kanon dag. På kvällen blev det självfallet sushi igen (min o Elins grej hemma i Sverige, så hade lite att ta igen efter all den tid vi inte setts). Sen skulle det vara vinkväll på balkongen men efter fredagens bravader lyckades vi hålla oss vakna till halv tolv innan sängen kallade. Helgen har som sagt tillbringats som charterturister i detta charterparadis. Vi gjorde det mycket bra och det är något som båda två vill testa på tillsammans igen inom en snar framtid ;)

I lördags kväll firade Aja sin 25 års dag hemma i Sverige. Jag ringde men fick inget svar och blev sen uppringd och överraskad med Bamses snapsvisa av mina favoriter… åhhh som jag saknar er!!!!! Blev nästan gråtfärdig och fick gladeligen prata med hela gänget. Ni är saknade där hemma ska ni veta. Men nu är det inte länge kvar tills vi ses <3

Idag under dagens vandring har jag fått testa på att vara guide ännu en gång :) är verkligen något som jag kan tänka mig att jobba med i framtiden. Första delen av dagen tillbringades med ett finskt pensionärspar som inte förstod svenska och knappt någon engelska. Jag fick i alla fall sätta alla mina kunskaper på prov och likaså min engelska. Var en helt ok dag om man bortser från att jag inte fick ut och vandra så speciellt mycket. Efter halva dagen fick Johanna lite bortfall från sin grupp, ca 22 personer, som valde att åka vidare med mig och bussen istället. Så då blev det mer guidning av mig under bussresan. Det kändes bra och jag känner mig mer och mer bekväm i rollen. Det är fortfarande mycket fakta som måste sättas men jag är på rätt väg i alla fall. Roligt! Efter jobb blev det ut och käka med Johanna, Lukas och Johannas pappa som är på besök från Sverige. En riktig lyxmiddag med förrätter, öl och paella till huvudrätt. Dessutom bjöd Johannas pappa så generöst på hela kalaset. Tacksam till tusen för god middag och super trevligt sällskap :) nu inväntas min roomies tjej för lite vin och tjejsnack, sen blir det bingen så jag orkar upp på mitt stretching pass imorgon.

Ha det fint mina vänner <3


Tack för mig, nu blir det hem för att packa de sista grejerna!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback