Flyttlasset går mot San Agustin

Hemma hos Tiina på altanen för sista lunchen här. Varit och jobbat en sväng och tanken var att Johanna skulle hämta upp mig o mitt lilla "flyttlass" nu så jag kunde åka och hämta nyckeln. Men ickes o nickes, stod på busshållsplatsen i över 30 min o inte en buss i sikte. Åt andra hållet gick där säkert förbi 6-7 st under den tiden. Blir tokig på allt maniana-maniana ibland, iaf när man har tider att passa ;) jaja!

Innan jag började jobba imorse så njöt jag av havsbruset och skrev följande inlägg som inte fungerade att lägga upp:

"Sitter vid havet i Arginueguin och inväntar välkomstmöte på Sunwing här. Vet inte hur jag tänkte igår när jag satte klockan, haha! Är här verkligen i god tid, en timme innan mötet börjar :) duktigt! Får iaf sitta på en sten precis vid havet och lyssna på bruset o njuta av solen. Inte fy skam det, nästan hellre det än sova ;) sen jag skrev senast så har jag varit med på ytterligare två vandringar. Det är så fantastiskt vackert. Det går inte att förklara i ord eller fånga på bild. I måndags fick jag min efterlängtade Rockytröja :) yeayh! Dessutom fick jag leka lite guide då vi hade en kvinna med oss med noll kondis... Kul för mig men man blir helt slut av att inte hålla tempot uppe, det är nästan värre. Fick iaf gå med henne o hennes dotter de sista 3 km. Som tur var så var det en lätt led så jag inte kunde gå fel, haha! Det gick jättebra och jag fick chans att glänsa lite med delar av det jag lärt mig :) woohooo! Ibland undrar jag varför vissa ens bokar vandringarna vi har. Fantastiskt kul att så många vill testa men ibland undrar man. Som den här kvinnan med noll kondis, diabetiker, människor med proteser i höfter och knän, de som får hjärtklappningar osv osv. Det tar inte slut! Självfallet så ska alla få chans att testa men om man t ex vet med sig att man är/har varit sjuk så kan det vara bra att meddela oss som guidar så vi vet. Har faktiskt lite träningsvärk efter gårdagens topptur. Härligt!

Idag går "flyttlasset" till San Agustin så då ska det börjas på gym igen :) äntligen! Varit utan i ca 6 veckor pga förkylningar o annat, blöö! Ska bli så skönt att komma igång. Även Johanna o jag ska försöka göra en deal angående godis, kakor, chips och läsk. Vi ska undvika detta resten av säsongen... Den som förlorar måste bjuda den andra på pizza, haha! Glass, öl, vin och drinkar är ok så länge vi tränar utöver vandringarna ;) ska bli spännande! Det är inte ens 6 veckor kvar så ska nog gå :)

Igår kväll hade vi avskedsmiddag för Nicklas som ska åka tillbaka till Sverige och jobba. Vi åt på en jätte god restaurang i San Agustin, J&B kök och bar! Mums! Var en mkt trevlig kväll med nya bekantskaper :) för övrigt så kan man säga att San Agustin är "lilla Sverige". Jätte mkt svenskar som jobbar, bor och semestrar här. Så kommer nog trivas bra här :) ska bli skönt med eget place och lite mer vardag och mindre fest ;) haft fyra roliga och galna veckor men ingen vardag med träning osv. Så ska bli skönt! I ca två veckor nu först så är jag inneboende med en göteborgare. Tar över Nicklas rum tills lägenheten ska lämnas. Sen blir det till eget. Som det ser ut nu blir det till en nyrenoverad tvåa precis vid kontoret. Ska träffa svenskan som hyr ut den och kolla på lägenheten. Det är ett väldigt fint område så tror inte det är några problem. Lägenheterna i det området är ofta väääldigt dyra att hyra, men hon har gått ner väldigt mkt. Dock är den fortfarande för dyr. Så vi får se! Hittar jag en roomie eller kanske en massa som vill komma o hälsa på så skulle det kunna gå :) hade varit härligt att bo där då det är så nära till jobb, jag har tillgång till både pool o tennisbana, där finns ett eget supermarket plus att det är ett lugnt område. Det tråkiga nu när jag flyttar är att jag inte har tillgång till internet obegränsat hemma längre. Måste gå till shoppingcentrat o sätta mig på ett internet café eller ngt. Men det ska nog bli bra! Kanske man blir mer effektiv när man väl sitter där ;)

På vandringarna nu har jag gått från att vandra i långbyxor och fleecetröja till shorts och t-shirt, härligt :) det kan fortfarande bli kallt om det kommer moln eller om de börjar blåsa så det är bäst att bära med sig fleecetröja, vindjacka o lite sånt. Får tänka att det blir extra träning att bära lite mer ;) nu ska jag börja bege mig inåt mötet på Sunwing. Det var här jag höll mitt första egna möte för en vecka sen så ska bli spännande ;)"

Nu blir det till att äta klart o sen köra ett städryck innan det bär av till jobb igen o flytt! Hoppas ni har det bra där hemma!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback