I did it :)

Idaaaag gissa vad? Jag tog mig till högsta punkten på Gran Canaria... wooooho! SÅ häfitgt. Dagens tur heter: Camino de la Plata – ”Silverleden”. Och beskrivningen lyder som följande: "En av våra populäraste vandringar. Camino de la Plata eller Silverleden är en del av Caminos Reales (kungliga lederna), vilka går som ett nätverk över hela Gran Canaria. Den var från början en upptrampad stig men delar av den stenlades någon gång under 1700-talet finansierat av det dåvarande spanska kungahuset för att frakta varor över ön. Vägen är kallmurad vilket innebär att ingen cement har använts utan stenarna har staplats på varandra i sektioner. Denna lilla vackra vägen har klarat väder och vind i över 300 år vilket säger en del om den gamla tidens ingenjörskonst. Vi tar oss under dagen upp över bergsmassivet "Pozo de las Nieves" (Snöbrunnen) och genom de vackra pinjeskogarna, för att sen avsluta på toppen av Gran Canaria, Pico de las Nieves (snötoppen) på en höjd av 1949 m.ö.h. Ovan molnen njuter vi av en fantastisk utsikt över Gran Canaria och våra grannöar." Det går inte att beskriva så häftigt :) under mina två vandringar som jag gjort hittills har det varit med vandrare av alla slag - pensionärer (de som är bra och de som är mindre bra och klagar), barn (minsta idag på endast 5 bast, klagade inte en enda gång, han ska ha en eloge då han gick 10 km), tonåringar (som klagar desto mer), danska par (som klagar på att de inte förstår vår svenska, haha) och en massa annat spännande folk. Och det har dessutom varit med en del samma folk, roligt. Idag fick jag namnet "Praktikanten", haha. På skoj! Har inte någon Rocky tröja än för då kommer jag få en massa spännande frågor. Men fick idag privilegiet att gå sist i ledet då vi nästan blev av med en grupp på 15 pers som lyckats gå fel. Det är spännande uppe i bergen, allt kan hända. Så då blev jag presenterad som Caroline praktikanten. Alla vandrare tyckte det var spännande och frågade en massa saker om min utbildning osv. Skönt att skryta lite om Eventkoordinatorerna i LA ;) Jag valde idag att gå mellanrundan på 10km. Vi gick 700 höjdmeter upp och ca 300 ner. Det var riktigt tungt med andningen och konditionen som inte längre finns. Men pressar jag inte mig själv så kommer jag inte bli bättre heller, så det var bara att kämpa på. Jag klarade det :) det gjorde jag verkligen. Kommer nog ha något träningsvärk imorgon men vad gör det när man får göra något som man tycker är askul? Fick även idag veta att jag så småningom ska ha egna välkomstmöten runt om på ön på olika hotell. Gaaaah! Så kul. Har chans att öva på att stå inför folk, träffa massa underbara turister och dessutom tjäna en krona eller två om jag säljer bra ;) Eftersom jag var sååå himla duktig och stannade hemma i måndags (fast jag kände för att fira) så blir det ut ikväll istället en liten sväng. Jag, Amel och Johanna (från jobb) var på Anfi beach ikväll och kollade på en ny show, de är så himla duktiga. Efter gott käk, lite go dricka och en bra show så blev det hem för att fixa. Och snart bär det av ut i Puerto Rico och partynatten. Hoppas att ni har det bra hemma i Sverige alla underbara. Saknar mammi, pappi, alla kisemisar och alla underbara vänner <3 är endast 7 veckor kvar, helt galet!!!!!!!! Iaf puss på er, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback