Kass uppdatering

Förlåt mina vänner. I'm back! Varit full rulle med besök från Holland och Danmark här så inte haft tid och ro till att skriva. Det händer mycket på en vecka. Ska försöka uppdatera er ;) just nu så är klockan kvart över tio här på GC iaf och jag sitter fortfarande utomhus. Ikväll är jag ensam hemma för första gången på flera veckor och det känns jätte konstigt. Skönt men konstigt! Unnat mig en kall öl, en subway macka och härlig musik efter en fantastisk dag i bergen. Nu har jag äntligen fått uppleva all de tre olika leder som Rocky Adventure arrangerar varje vecka. Fantastiskt! Dagens tur heter: SANTA LUCIA-GUAYADEQUE och beskrivningen är som följer: "Den här vandringen börjar i den lilla bergsbyn Santa Lucia ca 700 m.ö.h, belägen längst in i Caldera de Tirajana, en av de största och äldsta calderorna på vulkanön Gran Canaria. Från november blommar ginsten och lavendeln och i januari står mandelträden i full blom, fantastiskt. På vår väg upp för bergsmassivet kan man skönja den gamla stenläggningen som en gång prytt denna led. Efter en välbehövlig lunch på ca 1400 möh med fantastisk utsikt över de östra delarna av ön så börjar vår vandring att vända nedåt. I den vackra och frodiga Guayadequedalen, rinner ett klart och friskt vatten året runt. Det är det vattnet som gett dalen sitt namn, Guayadeque betyder nämligen ställe där det rinner vatten. Den fuktiga miljön gör naturligtvis att hela dalen grönskar och här växer också många av öns endemiska växter. På många platser på Gran Canaria bor man fortfarande i grottor. Det mest kända stället är Guayadequedalen och här bor man i grottor belägna på de branta bergssluttningarna uppe i dalen. Vi avslutar dagen med något kallt att dricka i grottbaren i byn." Vilken dag :) trots min envisa förkylning så gav jag mig på den långa leden på 14 km idag. Det var tungt MEN så vackert :) och jag klarade det. Idag hade vi tre vandrare med som kom från Ängelholm. Världen är bra liten! Haha! Nu återstår det bara att gå alla de olika distanserna varje dag. På alla turer så finns det alltid minst två guider med så man kan välja olika distanser och leder. På måndagar och onsdagar kan man välja mellan 6, 10 eller 14 km. På fredagar kan man välja mellan 8 eller 14 km. Så idag blev det alltså 14 km. Puh! Det var dessutom väldigt varmt idag så tror jag fick i mig 4 l dricka under dagen, haha! Idag behövdes iaf inga långbyxor, fleecetröjor eller vindjackor. Men man vet aldrig så jag bär hellre med mig för mkt. Börjar det blåsa och/eller kommer moln så kyler det ner rejält. I onsdags frös jag. Sen jag skrev senast så har det som sagt hänt massor. Sara kom förra fredagen och åkte hem idag, vi har haft galet kul. Och jag har försökt hänga med i svängarna trots att jag jobbat. Amel (Tiinas kompis från Holland) har också varit här och åkte hem i onsdags. Har varit jätte bra eftersom jag tvingats prata engelska hela tiden ;) och vi tre tillsammans med Tiina har verkligen haft hur kul som helst. Thanks girls <3 förra fredagen fick jag ledigt på grund av att det var lite bokat så de körde upp med personbilar istället för att hyra buss. Tillbringade dagen pluggandes vid poolen och inväntade Saras ankomst :) Tiina var ledig så det blev en helkväll med tjejerna med middag på restaurang och utgång på det. Lör blev det stranden med Sara :) och sen en liten snäll utgång på det. Söndag jobb på välkomstmöten och pizza i San Agustin med Johanna (jobbkompis, som älskaaar att kalla mig praktikanten, haha). Sen fler möten på kvällen och sen hem för att ha slappekväll. Gjorde pastasallad och bara umgicks. Måndag var det vandring för hela slanten :) och sen en brakutgång på kvällen. Först käk på en av öns bästa restauranger med Sara och Amel - San Miguel, och sen hem och fixa. Johanna från jobb och hennes kille hängde också med ut :) en GALEN kväll som var mkt rolig! Lite drama också men så kan det bli ibland, det får en att inse hur mycket ens vänner betyder för en <3 tisdag var vi slitna, orkade dock dra oss upp till poolen efter många om och men. Lyckades tima in en timmes samtal med bästa mamman över Viber också, underbart. Vilken kraft och styrka ens familj kan ge en även fast de är så många mil ifrån en. Älskar dig min bästaste mamma <3 och saknar dig, och alla andra där hemma. På kvällen på tisdagen så gjorde vi tacos hemma, mums :) på natten åkte Amel hem, och på onsdag blev det ytterligare vandring för mig och på kvällen slappade jag och Sara bara en massa. Lagade mat och bara var. När Tiina kom hem skulle på vi midnattsfotboll, verkligen taggade. Men min förkylning kickade in igen och febern kom tillbaka. Woho, NOT! Så jag gick och la mig medan tjejerna begav sig ut på nattliga äventyr. Torsdag morgon var det dags för mitt första ENSAMMA välkomstmöte på Sunwing hotell i Arguineguin. Skit nervös, inte helt frisk men attans vad bra det gick :) woooohooo! Fick beröm av Sunwing folket efter så var jätte roligt :) var dessutom tre stycken som gick och bokade turer direkt. När jag kom hem vid lunchtid så "drabbades" ön av en Calima. Detta är en het vind som är fylld av damm och sandpartiklar från Sahara. Det tar sig igenom överallt och fyller precis varenda liten vrå med sitt afrikanska damm. Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare... kommer ett foto sen så kanske ni förstår hur konstigt det känns här nere ;) jag lyckades iaf sova HELA dagen i en solstol, haha. På kvällen var det dags för nya möten, men dem höll Johanna i ;) och sen när jag kom hem bar det av till ännu en favorit restaurang här på ön - Rhodos Palace. Ett grekiskt ställe med fantastisk mat och service. Mums! Efter vi käkat skulle tjejerna såklart ut ;) Saras sista kväll ju. Jag valde att lägga mig eftersom det var dags för ytterligare en vandring idag. Det är så tyst och tomt här nu när Amel och Sara har åkt. Dessutom jobbar Tiina ikväll så jag är helt själv ikväll. Det är så fantastiskt här, det går inte att beskriva. Jag träffar massor med roligt folk :) dem jag jobbar med, turister och folk som bor och jobbar här. Galet! Vandrarna som vi har med på våra turer är helt fantastiska :) så mycket skratt och härliga minnen. Vissa dagar har jag hemlängtan, och det känns lite upp och ner. Men tror inte det är så konstigt eftersom det är mycket som bearbetas efter allt som hänt det senaste året. But that's life. Jag kämpar på och försöker hitta mig själv igen. Vissa dagar känns det svårare och andra dagar mår jag toppen. Det är i alla fall på väg åt rätt riktning! Kärlek till alla där hemma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback