Köttbullar med lingon :)

Ja, sååå gott. Ni anar inte! Mums! Efter 4 h vandring och ett intensivt första pass på gymmet så unnar jag mig denna delikata måltid på en svensk restaurang till svensk hockey. Underbart! Sitter kvar här nu med en kall öl och lyssnar på dansbands covers live. Haha! Livet är bra härligt. Hade kunnat klara mig utan musiken, men känns som man är hemma på förfest med hela gamla gänget i Sverige. Glendert o co. Så sjukt kul vi alltid hade tillsammans. Saknar det ibland!

Åter tillbaka till nutid. Det har varit en bra dag idag :) flytten känns bra. Min roomie är as skön. Lämnade en välkommen-lapp till mig idag. Så snällt! Känner mig verkligen välkommen :)

Det är så sjukt underbart att kunna sitta utomhus fortfarande och inte frysa :) med en kall öl är värt att tillägga! Jaja, nu kommer iaf några inlägg på följd från tidigare som inte kunnats lägga upp än.

15 mars 2012 – Då var man San Agustinare

Hejhejhallå Bloggen,

Nu sitter jag här i mitt nya place. Ensam och utan fungerande lampor i mitt rum, haha! Min roomie är inte hemma. Han jobbar på restaurang så tror han kommer hem rätt sent. Eller tidigt kanske man ska säga. Klockan ringer tiiiiidigt imorgon. Ska möta Johanna 06.50 utanför dörren ;) ska bli kul o se om man kommer upp. Min klocka har vanligtvis ringt då när jag bott i Puerto Rico. Men nu ska jag vara med från början, vilket också ska bli kul. Upp till kontoret och hämta grejer och sen ner till busshållsplatsen för att möta upp bussen som sedan tar oss lååångt bort, typ till Taurito där vår första pickup är. Sen kör vi längs hela kusten för att sedan avsluta pickupen i Bahia Feliz (typ precis utanför San Agustin där jag och Johanna påbörjat vår morgon någon timme tidigare). Det ska bli roligt :)

Första kvällen i lägenheten lyxas det till med kvällsfika. Lite macka, chips och öl. Inflyttningsfest, woohooo! Haha! Ska snart försöka sova, men imorgon börjar mitt och Johannas nya liv så ska försöka äta upp mina chips ;) som jag nämnde i det senaste inlägget så innebär det nya livet: chips, kakor, godis och läsk är ett BIG nono. Det är fortfarande okej med öl, vin, drinkar, glass och nötter. SÅ länge vi tränar lite utöver våra vandringar. Haha! Ska bli spännande. Sen den som förlorar måste bjuda den andra på pizza på en fin Italiensk pizzeria här i San Agustin.

Hittat House på TV så lär vara fast här ett tag till, oops. Men sen ska jag dumpa mig själv i en nybäddad säng. Niiice!

Idag har jag haft två egna möten :) inga bokningar dock men det går bättre o bättre. Det första mötet fick jag inte sälja på men det andra fick jag. Trist bara för där var inte ens någon som kom fram och visade intresse. Men men, Johanna utbrast när vi åkte: där var bara russin ändå! Haha! Det var första gången någon från företaget lyssnade på mig. Väldigt nervöst men det gick bra. Tror/hoppas att hon också tyckte det. Glömde säga en sak, men det tar jag igen nästa gång :)

Som jag skrev senast så har jag inte längre något internet hemma. Jag måste till kontoret eller till ett internet café på centrat. Så jag kommer skriva de flesta av mina inlägg hemma på datorn i Word och sen lägga in alla på en gång typ, eller iaf varje gång jag har tillgång till internet och har min dator med mig. Så det får ni stå ut med kära läsare (om där finns några). De gånger de kommer upp inlägg så består det säkerligen av flera olika delar med olika datum. Glöm inte kommentera mina kära vänner. Är så kul att höra från er. Ni ska veta att jag saknar er. Kände lite hemlängtan innan idag, men kom på mig själv… jag längtar inte hem, det/dem jag saknar är alla er mina nära och kära. Så enkelt är det! Jag har redan varit här i över fyra veckor, är snart som sagt igenom halva min LIA. Tiden går alldeles för fort. Usch och fy!

Nu ska jag kolla klart på House och sen försöka sova. Tack för mig! <3

 


16 mars 2012 - Det nya livet

 

Ja, idag har jag och Johanna börjat det nya livet ;) just nu sitter jag på balkongen och njuter av ett glas kallt vatten och jordgubbar. Pustar ut efter en fantastisk men varm dag i bergen, druckit alldeles för lite. Fy på mig! Annars brukar jag överlag få snåla med mitt vatten hela dagarna för att jag dricker för mkt. Om en liten stund så ska jag och Johanna ner till gymmet och träna lite. Ska bli så skönt. Äntligen få komma igång ordentligt.

När jag kom hem idag så hade min roomie lämnat en lapp till mig. Han är verkligen störtskön! Vi går om varandra hela tiden men ikväll eller imorgon ses vi nog.

Nu ska jag njuta av tystnaden en kvart till innan det blir gymmet.

 

<3


Här har ni nu lite uppdateringar mina vänner. Jag vaknade i tid imorse by the way. Många ggr om men kom iaf upp i tid. Nu ska jag dricka upp min öl och sen gå hem och slappa vid tvn en stund tror jag.

Puss på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback