Uppdatering från värmen :)

Jaha då satt man på Lenas igen efter ytterligare en delikat måltid beståendes av köttbullar med mos o lingon ;) haha! Här kommer de senaste uppdateringarna här från GC iaf. Read and enjoy!


17 mars

Hemmakväll

Då var det lördag, igen!!! Eller söndag nu eftersom klockan är efter 24. Anyway, har haft en mycket trevlig kväll tillsammans med min kollega Johanna och hennes sambo Lukas. Först blev det film nere hos dem sen gick vi och handlade och sen blev det matlagning och middag uppe hos mig. Praktiskt när man bor så nära varandra. Jag bor i lägenheten ovanför dem. Vi gjorde lasagne med en super god sallad och gott vin till det :) känns lite konstigt att inte gå ut och festa en lördag men har haft en super trevlig kväll. Dessutom vänder man på dagarna här eftersom jag är ledig tisdagar och lördagar. Sen är här fest mer eller mindre varje kväll så det är inte som hemma att man måste ut på lördagar för att få en bra kväll med mycket folk.

Ikväll är ni ute och kalajsar tjejer, känns konstigt att inte vara med. Jag har i alla fall haft en mkt bra hemmakväll med trevligt sällskap och god mat och dryck. Johanna och Lukas har precis gått och jag har nu flyttat in i soffan. Det är fortfarande tillräckligt varmt att sitta ute trots blåsten och vi har tillbringat hela kvällen ute på balkongen, sååå härligt.

Vaknade imorse av att min roomie och hans tjej kom hem från fest. Lyckades somna om snabbt igen iaf. När jag sen vaknade vid halv nio så låg jag och läste i en timme innan jag somnade om igen. Härliga lediga lördag :) vaknade vid halv elva igen, med världens träningsvärk. Haha! Så skönt. Men aj, det tar ett tag att vänja sig igen vid träningsvärken. Tänkte gymma idag men kände att varken benen, magen eller mina armar hade klarat av det. Så det blev en vilodag. På det imorgon igen. By the way så glömde jag skriva igår att det bästa med hela träningen är utsikten. Medans man sitter på cykeln, kör på crosstrainern eller kör på maskinerna så har man havsutsikt :) inte helt fel! Tror inte det kan bli bättre än så. Sen kan man även köra cirkelpass eller stretching utomhus i solen eller skuggan om man föredrar det. FANTASTISKT!

Dagen har tillbringats med min roomie, hans tjej och hennes kompis på två olika svenska fik här i San Agustin. Vi har fikat, snackat skit och de har även haft utfrågning om mig för att se om jag är godkänd. De har inte sagt något så antar att jag är godkänd ;) haha! Haft en mkt trevlig dag i alla fall med trevligt sällskap. Life in San Agustin is good :) trivs som bara den! Nu i veckan som kommer ska jag försöka titta på lägenheten i Monte Rojo, så håll tummar och tår :) att hitta en roomie eller att lyckas få ner släkt och vänner hade varit SUPER BRA!

Imorgon ringer klockan tidigt, vi ska på möten :) jag tar Sunwing i Arguineguin och Johanna tar Taurito. Ännu ett möte där jag inte får sälja, men tycker det är kul ändå eftersom jag får öva på att presentera saker framför folk. Dessutom får/ska jag inte ha någon fusklapp så måste memorera allt. Väldigt bra träning då jag är urusel på detta i skolan hemma. Så det är något jag behöver träna på. Och det går bra. Har glömt någon sak varje gång men så är det alltid. Efter mitt första möte imorgon så ska jag åka till Puerto Rico för att träffa Tiina och hämta lite saker som mamma skickade med Tiinas mamma. Sen blir det raka vägen till San Agustin och gymmet :) wohooo! Hoppas att kroppen pallar trots min träningsvärk, annars får jag tvinga den ;)

Känns lite mobbat att sitta och skriva och sen inte kunna lägga upp inlägget direkt men tror det är det bästa sättet. Tycker det är så svårt att skriva på beställning, så är bättre att göra så här och lägga upp allt efterhand som jag har tillgång till internet.

Jaha, nähä, nu ska jag tillbringa en stund till vid tvn med det sista vinet och bara njuta. Sen blir det bingen. Tack för idag mina kära, hoppas vi hörs imorgon igen. <3


18 mars

4 bokningar

Woho idag har jag fått 4 bokningar :) inte illa. Kört två pass med möten idag, ett imorse och sen två nu ikväll. Under breaket idag så följde jag med Johanna och min chef och hans familj till Maspalomas parken utanför Playa del Inglés. De skulle klättra. Jag tog med mig en handuk och lite plugg och planerade att tillbringa dagen på marken. Haha! Är ju sjukt höjdrädd och osmidig. Jag såg detta som terapi. Idag följde jag med för att kolla läget och förbereda mig, nästa gång är det tänkt att jag ska testa på… gaaaaah! Kan ni tro att detta är sant? Det kan knappt jag… vi får se! Hade varit kul att testa iaf, sen får vi se hur högt upp jag kommer. Ska försöka hålla er uppdaterade på denna fråga. När till och med Björns barn testa på som inte är särskilt gamla så kände jag mig aningen pressad. Haha! Dem var så duktiga så.

Min kollega Johanna har idag slått bokningsrekord med antal bokade per dag. Skit kul!!! Så i pausen mellan mötena ikväll blev det en sväng till Tauro där det var solnedgång och livemusik. Sen efter sista mötet åkte vi tillbaka till San Agustin, rapporterade våra bokningar och sen blev det hämtepizza på min balkong tillsammans – hon, jag och Lukas. En mycket bra dag med andra ord! Sen var det tänkt att vi skulle kolla film. Fastnade vid någon gammal Clintan film på tv och alla slocknade. Haha! Nu blir det snart bingen för imorgon är det upp i bergen och vandra som gäller :) är så sjukt kul varje gång!

Imorgon är det fem veckor sedan jag kom hit och det är ca bara fem veckor kvar tills det blir till Sverige igen. Ska bli skönt att träffa familj och vänner men känns lite sorgligt samtidigt för trivs så himla bra här. Med allt – lian, kollegorna, folket man träffar, ön i sig och även San Agustin, inställningen till allt här nere, klimatet, livet här nere osv osv… allt helt enkelt! :) visst har jag hemlängtan lite då och då, men är inte livet hemma jag saknar utan människorna. Allt känns så mycket enklare och lättsammare här nere. Vet inte varför. Det bara är så. Dagarna rullar på i all världens fart och jag känner att jag inte hinner med allt jag tänkt göra innan jag ska hem ;)

Kan ju glädja mina närmsta där hemma med att jag nu tackat ja till ännu en sommar på Märkesoutlet. Så blir en sommar till i Båstad. Känns bra men samtidigt lite trist. Hade gärna jobbat med en massa event o dyl. Men det ska bli kul :) by the way så har jag fått en förfrågan angående ett event i Stockholm under några dagar i sommar så vi får se vad det leder till. Håll tummar och tår, även fast ni inte vet vad det är ännu ;) hihi!

Sov gott mina vänner. Det ska jag göra! <3


20 mars

Träningsvärk till tusen

Är vad jag kommer ha imorgon… OMG! Igår efter 4 h vandring blev det till gymmet för ett hårt pass tillsammans med Johanna. Vi började med 20 minuters cykling och sen körde jag armar, ben och mage i ca 1,5 timme efter det. Kändes ok imorse, men då var det dags för nästa pass ;) vi började med 30 min Stretching pass (riktigt skönt, kände att jag verkligen behöver gå på det passet i fortsättningen också, är stel som ett kylskåp) sen körde vi ett G.A.P-pass efter det på 1 h. Puh! På det passet kör en instruktör igenom magen, rumpa och lår. Det känns att man lever om man säger så. Härligt!

Igår ringde klockan vid 06.00 och då var det dags för ännu en dag i bergen :) älskar det! Inte det roligaste att gå upp så tidigt men när det tar emot så tänker jag på vad dagen kommer innehålla och då går det mycket enklare ;) Jag och Johanna hämtade utrustningen på lagret och körde sen pick-upen tillsammans. Kul nu när man får hjälpa till mer och mer!!! På väg upp i bergen i bussen bestämde vi att jag skulle gå med Johanna, ställde in mig på den långa turen på 14 km (för uppfattade att hon skulle gå den). Det är en härlig tur men backen på slutet tar verkligen all must ur en. När vi väl började vår vandring (alla olika distanser tillsammans) säger Johanna att vi ska gå mellan turen på 10 km. Ställde om och tänkte puh vad skönt ;) när det var dags att dela upp grupperna så vill Björn att jag ska gå med dem i alla fall för det var fler i hans grupp. Så då var det bara att ställa om till 14 km igen, haha! Har lärt mig bra tekniker till detta i boken jag läser nu inför mitt examensarbete så det gick lätt. Men lite komiskt är det! Värt att nämna är också att jag märker enorm skillnad på min kondition sen jag kom hit :) var ju sjuk innan jag åkte ner i ca 2 veckor och sen kass här i lunginflammation i ca 2 veckor, så kondisen låg ju på minus massor om man säger så. Är ju van att gymma i alla fall 4 gånger i veckan så inte så konstigt att man känner sig kass när man inte kan träna på över 4 veckor. Sista biten av turen (upp för killer backen) var i fri takt och jag tyckte jag höll ett bra tempo hela vägen upp och var inte totalt utmattad när vi kom upp till målet. Så skönt och roligt att man märker skillnad. Självfallet var jag slut i benen och flåsade på som bara den, men inte på samma sätt som innan.

De första veckorna fick jag själv välja vilken distans jag ska gå varje dag, men nu hamnar jag i den gruppen där det är flest vandrare. Gött när man måste pressa sig själv lite som igår. Oroade mig lite för detta inför morgondagens vandring, för har inte gett mig på den långa där ännu. Det sägs vara den värsta för det är så många höjdmeter uppåt mot toppen innan det börjar gå nedför igen. Har gått mellan turen där flera gånger och den är jobbig. Meeen behöver inte oroa mig mer för det. Imorse när vi var på gymmet så frågade Björn om jag hade gått den korta leden. Jajamen det har jag. 1 gång. Längst bak i ledet. Haha! Nu är det i alla fall så om någon vill gå den kortare leden imorgon så kommer jag få leda den. Själv. Helt ensam. Gaaaah! Ska bli spännande. Kanske blir den längsta turerna av dem alla för att jag går fel. Haha.. nädå, det ska nog bli bra! Wish me luck everybody allihopa där hemma i alla fall ;)

Som ni förstår när ni läser så var gårdagen en aktiv dag. Tanken var att den skulle avslutas med några öl ute eftersom vi är lediga på tisdagar. Efter vårt jobbpass kom vi i alla fall överens om att vi skulle äta tacos tillsammans efter träningen – Johanna, Lukas och jag. Så vi inhandlade allt som behövdes till kvällens delikata måltid – tacosgrejer och öl så klart! Notera: INGET snacks. Stolt! Och sen bar det av mot träningen. Efter vårt långa och slitiga pass så var det hem och fixa. Johanna kom upp till mig och vi tillagade den goda middagen över en kall öl medans musiken strömmade ur högtalarna. Vi njöt av middagen på balkongen och kom alla tre överens om att vi var helt färdiga. Så det blev film-tajm i min lilla soffa :) kollade på The Zookeeper och alla tre lyckades somna, haha! Roligt gäng ;) innan jag gick och la mig så kollade jag på min stegräknare (som min snälla mammi skickat ner med Tiinas mamma) och förstod varför vi var lite trötta. Sammanlagt under hela dagen hade jag gått nästan 22.000 steg. Blev helt chockad! Inte konstigt att vi var trötta. Ska försöka kolla av hur många steg det är det rör sig om på våra olika turer och de olika distanserna. Återkommer när jag vet mer ;)

Idag har jag haft min lediga dag och även den startade väldigt aktivt med dubbelpass på gymmet, tillsammans med Johanna så klart :) när vi var på väg hem kände Johanna för att hitta på något och slängde ur sig en massa bra förslag – åka till Playa del Inglés och fika tsm med två andra tjejer, eller nä vi åker dit själva först så får dem komma när de vaknat ur sin festkoma ;) eller nä, jag har bästa idén, vi åker till Palmitos Park. Jaaaaaa :) har velat åka dit sen jag kom hit. Så det nappade jag på direkt. Det är en djurpark som ligger här på ön. Så dagen har tillbringats på djurparken tillsammans med Johanna och Lukas :) vi har sett massor med fina djur, en delfinshow (blev inte alls avis på barnen som fick vara med i poolen) plus en massa fina växter och annat. En alldeles utmärkt ledig dag med andra ord!

Nu har jag precis kommit hem och funderar på att springa upp till Lenas (svenskt internetcafé här i SA) för att lägga upp lite bilder, kolla mail, uppdatera bloggen och försöka ringa mamma och pappa. Behöver dessutom handla och fixa matsäck inför morgondagen som ska avnjutas på GC’s högsta topp :) finns ingen bättre plats att njuta av sin matsäck på här på ön. Ni alla där hemma borde testa <3


Ja, sitter som sagt på Lenas och surfar. Har ätit gott och nu är det en öl och live musik med dansbands covers, haha! Livet här på ön är fantastiskt. Trivs som fisken i vattnet. Någon i framtiden kommer jag definitivt att åka tillbaka hit för att bo och leva här :)

Nu ska jag sörpla i mig min öl och fixa det sista med nätet. Sen blir det till affären för att köpa ngt inför morgondagens vandring. Jag hoppas att vi hörs snart igen och att jag hittar tillbaka från toppen imorgon ;) haha!

Ha det bästast mina fina <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback