Söndag

Då var det söndag kväll, IGEN... vart tar tiden vägen? Är galet så fort det går. För en vecka sedan satt jag i Götet med fina kusinen och systeryster och hade filmkväll. Och vad har jag gjort denna veckan? Inte så så värst mycket, haha! Hunnit med ett läkarbesök, lite körning, tjejkväll med Cia (och Simon), tre promenixer Hålerundan runt, tjejkväll med Aja och Evve, ett pass på Friskis och lite annat smått och gott. Helgen har varit bra :) kombinerat jobb, fest och körning. Blev en mkt lyckad utgång med tjejerna igår. Förfest med god mat och trevligt sällskap hos Sandra (där det spårade lite, haha!) och sen vidare till säsongspremiären av 57:an. Är lite sliten idag, men det var det värt. Där var mycket känt folk och bra musik. En lyckad kväll helt enkelt! Körningen går bättre och bättre. Igår körde vi runt i hela Ö. Karup och det kändes ok, plus att vi övade på att parkera. Det är mkt att lära sig, det går iaf framåt :)
 
Satt på FB och kollade runt lite innan och hittade detta inlägg som jag skrev för ca ett år sedan:
 
"Slösa inte din tid på en människa som inte slösar sin tid på dig. Slösa inte din kärlek på en människa som inte slösar kärlek på dig. Slösa inte dina tårar på människor som får dig att gråta om och om igen, utan att fälla en enda tår för din skull! Le mot människor som får dig att le, lita på de som är värda att lita på. Slösa din tid på dem som uppskattar det och kom ihåg att varje människa skapar sin egen lycka genom att välja de människor till sin närhet som får dom att lysa!!! ♥"
 
Det är riktigt bra och säger verkligen något vettigt. Så borde alla tänka alltid - det är lättare sagt än gjort. I know, I've been there. Detta citat är något jag strävar efter att leva efter framöver, även om det inte är lätt.
 
Well well nog om det. Den här helgen för ett år sedan flyttade jag från min fina fina lägenhet mitt inne i stan till Båstad. Inget vidare kul att tänka på om man tänker på omständigheterna runt flytten. Kärleken var slut och lägenheten sas upp. Istället flyttade jag hem till mamma och pappas kompis där jag fick vara inneboende. Efter att kärleken tog slut så bodde jag kvar i lägenheten i nästan 4 månader. Det var ett mycket korkat beslut och nu när jag tänker på det i efterhand så var det inte speciellt smart av mig. Jag mådde dåligt av att bo kvar i "vår" lägenhet och bli påmind om "oss" varje dag. Det är lätt att vara efterklok. Som tur är så har jag världens bästa föräldrar och vänner som hjälpte mig med allt. Det var en väldigt känslosam flytt och jag mådde inget vidare. Möblerna som jag köpte loss lyckades jag låna ut till mamma så de slipper stå på en vind och damma. Och min älskade Lilleman Rocky fick jag ensam vårdnad om och även han fick flytta hem till mamma och hennes katt Kit. Är så tacksam för all hjälp jag fått! Underbara människor som finns runt omkring mig ♥
 
Nu ikväll sitter jag i soffan och njuter av premiär julmusten med lite jordnötsringar och film till. Mys! Nu ska jag koncentrera mig på filmen. Trevlig söndagskväll alla mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback