Vårväder

Två dagar sedan jag skrev och är redan tillbaka. Bra om man jämför med hur det har varit efter GC ;) är det kanske så att skrivlusten är tillbaka? Hoppas kan man ju :) det är så skönt att skriva av sig ibland. Kände ett stort behov av det i förr går och det var så himla skönt efteråt. En lättnadskänsla som spred sig i hela kroppen.
 
Har idag gått Hålerundan med fina vännen Evve. Det var nästan lite vår i luften. Kändes märkligt men var mycket skönt. Det var tredje Hålerundan denna veckan och det känns riktigt skönt att komma igång igen. Igår gav jag mig till och med ut i ösregnet för att ta mig Hålerundan runt. Det är en perfekt runda att gå. Tar ca 1 h och man får gå genom härlig skog och över härliga landskap. Jag slåss med mig själv och försöker minska min tid varje dag. I början gick det ner hyfsat snabbt men nu går det segare. Är iaf nere på 51 minuter som minst. Hejaheja! Nästa vecka ska det även införskaffas ett gymkort på Friskis. Efter jag kom hem från GC i slutet på april har det inte hänt mycket. Jag gick ner en del under mina 10 veckor på ön och jag LOVADE mig själv att fortsätta träna när jag kom hem. Ickes och nickes, nu sitter jag här igen. Så kan det gå ibland och som sagt så är det så himla skönt att komma igång igen :) nu när jag ändå mer eller mindre bara är hemma hela dagarna så kan jag ju lika gärna gå och träna. Skönt att känna så igen och att det äntligen tas tag i!!! Ger mig själv en klapp på axeln efter att äntligen känt sparken i röven som behövdes :P
 
Allt promenixande är bra för att stilla kliandet i benen också som redan uppstått trots att jag bara varit hemma i några dagar efter en vecka iväg på vift, haha! Galet att det blir så. Jag var i Arvika på kurs förra veckan, en kurs i inspirationsteknik. Tre helt fantastiska dagar med en grym föreläsare, en oerhört bra grupp och mycket att lära. Efter kursen bar det av mot Götet där jag stannade fram tills i tisdags morse. En galet rolig helg med fest, lite shopping, släkt, härliga vänner och lite vila. Med betonig på LITE ;) fredagskvällen spenderades med syrran och Happis-Madde på Lilla London med öl, lör var det shopping nere i stan och sen hem till fina kusinen för sushi, förfest och sen utgång med ett gäng härliga tjejer, sön spenderades först på en uteservering med fina Emelie, en räkmacka och ett glas vin och sen hos fina kusinen med matlagning och filmkväll. Mån vilades det och lästes en massa, på kvällen kom två släktingar hem till farfar för middag och tiiiiiidigt tis morgon åkte jag hemåt Skåne igen då jag glömt bort en läkartid. Suck! Typiskt mig, haha. Jag hann dit i tid iaf och hann dessutom med en stor kopp gott te på Espresso house :)
 
Nu ska jag bege mig mot Båstad för att övningsköra med mams, sen blir det eventuellt ett pass på Friskis efter det. Skulle sett hockeyn med Evve egentligen men bussarna går sååå bra här i Skåneland. Men som Evve sa - ett steg närmre ditt körkort och då behöver du inte bry dig om bussarna längre :P haha!
 
Vi hörs väl snart igen! Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback