Kan man frysa i Västindien?

Det kan man kan jag lova, hihi! Idag har det regnat och blåst så det regnat in på oss i Activity desk under förmiddagen. Kanske sitter still för mkt?! Anyway är det skönt att frysa lite ibland. Vi har väldigt svalt och skönt på vårt rum också, men är bra då man sover bättre. Inte alltid lika kul att gå upp dock men det funkar fint. 

Allt rullar på som bara den och imorgon har jag varit här i 4 veckor. Galet! 

Igår hade vi transfer. Dags för ett gäng att åka hemåt mot julstressen och kylan. Inte speciellt avundsjuk om jag ska vara ärlig. Saknar er där hemma men absolut inte kylan ;) känns fortfarande tråkigt att säga hejdå till gästerna. Särskilt de man kommit nära. Där var ett par från Dalarna som åkte hem, vi har pratat mkt och de har rest runt i hela världen. De hade så mkt intressant att berätta. Ett resemål som de sa att jag inte får missa är Filippinerna. Kanske nästa mision? Jag fick iaf deras visitkort och kommer definitivt hålla kontakten med dem. De jobbade med mkt projekt och evenemang också så kan vara väldigt bra inför framtiden :) 

Funderat lite på vad jag vill göra när jag kommer hem till våren igen. Har inte den blekaste. En säsong till kanske. Har ju inget direkt där hemma som håller mig kvar där. Eller flytta på mig inom Sverige. Göteborg har jag ju alltid varit sugen på. Eller ska det bli ännu en sommar hemma och på MO. Vem vet! Jag tror att allt händer av en anledning och just nu känns det som det är för mkt som hänt för att jag ska vilja stanna kvar på Bjäre. Känner nu när jag är här hur bra jag mår av allt nytt - alla nya människor och upplevelser! Vi får vänta och se helt enkelt. Ska försöka sätta mig ner någon ledig dag och kolla om det ens finns något av intresse att söka där hemma. På ett sätt hade det varit skönt att ha något mer fast att kunna luta sig tillbaka på och kunna skaffa eget ställe att bo på igen. Är sjukt tacksam att jag kan bo hos pappa. Men längtar så till jag får eget igen! Men frågan är om jag är för rastlös för att skaffa mig ett heltidsjobb och lägenhet... Jaja, har först och främst tre månader kvar här i värmen som jag ska njuta av! 

Nu ikväll har vi varit iväg på transfer igen. Dags att hämta hit nya gäster. De som ska fira jul och nyår här med oss på Fort Royal! Stackarna hade haft en lååång resa med lite besvär på vägen. Men alla är framme och där är inga bagage på rymmen. Så de flesta är nöjda och glada. 

Har precis bäddat ner mig med lite julmusik i öronen. Jag är helt slut. Jag sover och sover men det verkar inte hjälpa. Pratade lite med min chef innan idag för han tyckte jag såg trött ut. Och han trodde att det kunde vara en massa spänningar i kroppen som börjar släppa lite grann nu efter allt som hänt de senaste veckorna. Så skulle det mkt väl kunna vara. Så länge jag slipper undan att bli sjuk på kuppen så får jag väl stå ut med att vara lite trött. 

Imorgon är det utflykt till största staden här på ön - Pointe-á-Pitre, för att gå på marknad med våra gäster. Ska bli kul! Sen på kvällen blir det lite transfer till flygplatsen igen. Fjärde gången på en vecka, puh! Tur man börjar vänja sig vid trafiken nu iaf. Wish me luck! Nu är det dags att försöka somna. Vi hörs väl snart igen! 

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback