Dags för nya äventyr

Det börjar bra det här :P på flygplatsen i Cph börjar vi med lite näsblod... Som tur är i god tid innan planet skulle gå. Haha typicall me! 
 
Anyway, I'm on my way! Kan inte tro att det är sant. Så sjukt overklig känsla... Tankarna snurrar! Herregud. På ena hållet: vad f*n har jag gett mig in på!!! Andra hållet: shiet vilket äventyr jag ska ge mig ut på!!! Detta kommer bli en riktigt utmaning för mig på många sätt. Jag har aldrig varit iväg så här lång period långt bort. Jag kommer sakna ihjäl mig efter nära&kära där hemma. Det är ett nytt jobb och en ny destination. Det är iofs också charmen med att jobba så här;) det blir mkt engelska. Mkt nytt av allt! Vilket också självklart är väldigt väldigt härligt. 
 
En nära vän som också jobbar i branschen skrev till mig innan: ta vara på varje minut, vardagen hemma i Sverige finns kvar och väntar på dig, den här chansen får du bara en gång. Ska verkligen försöka tänka så! För egentligen: WOW vad häftigt att man får en sån här möjlighet att åka iväg till en destination jag tidigare bara har drömt om. Och jobbet - jag verkligen älskade det på Korsika. Vad skulle göra saken annorlunda den här gången? Jag vet att jag kommer att tycka att det är svårt, jobbigt och längta hem. Men det är en del av den här resan! Ett sätt för mig att komma iväg och ta hand om mig själv och verkligen uppskatta allt det man har runt omkring sig på hemmaplan och tar för givet!
 
Snart är det dags att hoppa på planet mot dagens första stopp - Paris! Där ska jag sen tillbringa mer eller mindre hela dagen innan resan fortsätter mot paradiset Guadeloupe. Jag ska landa där ca 20.00 lokal tid, vilket innebär 01.00 hemma i Sverige. Det är alltså 5 h tidsskillnad, så det ska bli spännande att se hur lång tid det tar att anpassa sig till. 
 
Dags att hoppa på planet! Hörs snart igen hoppas jag:)
 
Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback