99 dagar

Ja.. Det är inte klokt! 99 dagar sedan jag lämnade familjen och vännerna för nya äventyr. Och nu är det bara några veckor kvar. Det känns väldigt konstigt. Kul men också lite vemodigt. Detta har blivit min vardag som jag trivs ypperligt med. Både jobbet, människorna runt omkring mig, klimatet och alla äventyr. 

Just idag är jag inte på topp. Har feber och håller på att tappa rösten. Är i Pointe-a-Pitre på marknaden med lite gäster idag. Väldigt trevligt men helst vill jag bädda ner mig i sängen och bli frisk. Sen efter senaste staff festen blev det en massa drama som jag ofrivilligt blivit indragen i. Tjejer alltså! Ibland känns det som man är tillbaka på högstadiet. Och det är inte klokt, vi är vuxna människor som är här och jobbar. Trodde jag iaf! Jaja jag har ingen energi att engagera mig i allt det där så jag försöker vara neutral och stötta. Ibland lättare sagt än gjort. 

Det märks att folk här nere börjar förbereda sig för att det snart är dags att åka hem. Det är många som "slutat" redan fast de har några veckor kvar. Det tär på en att vara iväg en längre period så här långt hemifrån också. Och det är nog mkt på grund av att det just har blivit en vardag här nere också som gör att folk längtar hem. Själv som jag skrev innan så är det blandade känslor för att bege sig hemåt igen. Jag ser ju verkligen fram emot att träffa familjen och alla vänner! Håller ju på att sakna ihjäl mig ;) men sen vet jag också att det kommer börja krypa i hela mig efter bara några veckor på hemmaplan. Så fort "hemma" börjar bli vardag igen så längtar jag efter nya upplevelser och äventyr. 

Men där är mkt kul som väntar hemma också! Som tur är :) familjen, vännerna, Rocky, min alldeles egna säng!!!! Svensk mat :P räkmacka, rödbetssallad och köttbulle macka, mellanmjölk, lösgodis, tacos, päronsaft, pappas spagetti och köttfärssås, min laxpasta, mammas kyckling i grönpepparsås osv osv osv... Listan kan göras lång! Kurr och mums i magen! Sen saknar jag en fungerande mobil. Iofs bra att inte kunna vara uppkopplad hela tiden och kunna bli nådd överallt och hela tiden. TV saknar jag faktiskt inte alls. Men kan sakna en fredagskväll vid tvn eller söndag kvällar med söndagsfilmen med något gott att äta. Här har vi ingen tv med fungerande kanaler. Kan bara kolla film eller serier som någon har med sig. Jag saknar utekvällarna och tjejkvällarna med mina fina vänner. Jag saknar att gå på bio! Det ska jag göra direkt när jag kommer hem. På att-göra-listan står det också ett besök hos frisören ganska snart efter att jag kommit hem. Stackars mitt hår är helt sönderblekt och slitet av allt sol och bad. Och långt har det blivit! Jag saknar min låda med alla nagellack och allt pyssel med mina naglar som jag alltid håller på med hemma. Här blir inte så mkt sånt. Får inte ha för mkt färg och så där när vi jobbar. Sen passar inte så mkt till våra röda tröjor heller :P jag saknar att gå Hålerundan eller att åka till gymmet och träna. 

Nu när jag tänker efter så saknar jag ändå en del saker hemma. Trodde faktiskt inte det! Konstig känsla när man läser igenom allt detta... Men snart är jag där! De sista veckorna nu kommer gå så himla fort. Innan jag vet ordet av det så kommer jag sitta på planet på väg hem mot Sverige igen. Så får passa på att njuta!!! För här är det verkligen saker som jag också kommer att sakna... 

Nu ska jag njuta av min kalla iste i gott sällskap med två härliga gäster som precis slagit sig ner här på fiket. 

Krya på mig! Jag ska försöka skriva snart igen ;) och ni mina få älskade läsare - KOMMENTERA! Skriv någon rolig rad. Eller ledsen. Eller vad ni vill!  Bara skriv!

Tjarå! 




Kommentarer
Aja säger:

Jag saknar dej, skynda dej hem...

Svar: Jag saknar dig också!!! Snart är jag hemma :)
Arnason

2014-03-05 | 20:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback